Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag funderar på att införskaffa en XC90 gen1 och har funderat lite på VOC. Tror det är nåt jag absolut vill ha, ffa pga fjärrstart av värmare.

Har 0 koll, funkar VOC på dessa äldre bilar fortfarande? Kollar mest på senare modeller av XC90, 2013 - 2014 typ. Finns nästan bara dieslar..
GörgenmedG skrev:Jag funderar på att införskaffa en XC90 gen1 och har funderat lite på VOC. Tror det är nåt jag absolut vill ha, ffa pga fjärrstart av värmare.

Har 0 koll, funkar VOC på dessa äldre bilar fortfarande? Kollar mest på senare modeller av XC90, 2013 - 2014 typ. Finns nästan bara dieslar..
Telia har skjutit på nedsläckningen av 2G/3G till slutet av 2027 så tills dess ska VOC funka.
kebabpizza skrev: sön 12 jan 2025, 09:24
GörgenmedG skrev:Jag funderar på att införskaffa en XC90 gen1 och har funderat lite på VOC. Tror det är nåt jag absolut vill ha, ffa pga fjärrstart av värmare.

Telia har skjutit på nedsläckningen av 2G/3G till slutet av 2027 så tills dess ska VOC funka.
Trodde VoC dvs Volvo Cars körde på Telenors mobilnät och inte Telias !

Telenor samarbetar med Volvo Cars
Tjänsten lanserades under namnet Volvo on Call, men appen verkar nu ha döpts om till Volvo Cars. Alla Volvos nyare bilar, men även Volvo Select-bilar, levereras med ett simkort från Telenor där du får 5 GB surf de tre första månaderna.

https://www.telenor.se/support/vanliga- ... er-med-2g/

Vad händer med 2G?
2G-nätet släcks i slutet av 2025. Frekvenserna som används för 2G kommer även att nyttjas av det uppgraderade 4G- och det nya 5G-nätet. All utrustning som uteslutande använder 2G måste därför uppgraderas till utrustning som stödjer 4G eller 5G senast i slutet av 2025. 
Slangdragning Magnetventil?

Tjena tjena. Databoxen i min kylarfläkt b&ou[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Testade med att fylla fullt med vatten och pumparn[…]

Hon har båda körkorten,-norskt och sven[…]

Hård Bromspedal

Låter mer som dåligt vakuum till broms[…]