Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Vet ej om det är så på flera ställen men den lokala Volvo handlaren här i stan har skitiga bilar ståendes inomhus för försäljning och dåligt rekondade är vissa också men dom tar ett jävla överpris ändå.
Här har Volvo handlaren bara rena och snygga bilar tycker jag. Fast det kan ju bero på att de är i rätt så nya och stora lokaler här. (Gamla Volvofabriken)
Är lokalerna lite dåliga så kanske de inte bryr sig lika mycket om hur bilarna ser ut. :|

Alla Volvo handlare tar för övrigt överpris på begagnat. Enligt mig i alla fall...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Vet ej om det är så på flera ställen men den lokala Volvo handlaren här i stan har skitiga bilar ståendes inomhus för försäljning och dåligt rekondade är vissa också men dom tar ett jävla överpris ändå.
Här har Volvo handlaren bara rena och snygga bilar tycker jag. Fast det kan ju bero på att de är i rätt så nya och stora lokaler här. (Gamla Volvofabriken)
Är lokalerna lite dåliga så kanske de inte bryr sig lika mycket om hur bilarna ser ut. :|

Alla Volvo handlare tar för övrigt överpris på begagnat. Enligt mig i alla fall...
Lokalerna är att stora här också och speciellt gamla är dom inte heller det är att en del bilar som är iordning och fräscha men tycker ändå att det är ovanligt många bilar som är allmänt skitiga. Ibland så har dom till och med missat att torka av polermedlet på vissa ställen.

Skulle aldrig ge så mycket pengar som dom begär för en bil som är slarvigt rekondad. Sen så finns det bara begagnade diesel bilar och det kommer jag aldrig att köpa. Bensin motorerna är mycket trevligare och tystare än dieslarna tycker jag iaf.
av Kneecap
Bonden1989 skrev:

Tycker Liljas fuskar rätt friskt med rekonden. Det ser bra ut på håll men kollar man noga så är det ingen höjdare. Dock rekondar jag alltid själv bilen så fort jag köpt den.
Liljas är svindyra på begbilar, men överlag ligger priserna högt hos alla bilhandlare i denna kroken av Sverige. Har alltid gjort bättre affär genom att åka till STHLM eller västkusten när jag köpt bil.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
llesrof skrev:
Rådlös skrev:En annan avart: Bilen som rullar omkring på orten med en stor lapp i bakre sidorutan: TILL SALU! Och så ett pris och telefonnummer. Jag bodde tidigare i en norrortskommun (det heter så i 08-området) Där var det just en sådan bil med TILL SALU-skylt. Ett trestavigt tyskt statusmärke. Jag såg den ofta i mer än 1 och ½ år! :-O)
Trestaviga tyska statusmärken med sådana skyltar brukar nog vara svårsålda. Kundkretsen är ju rätt begränsad.
:lol:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Kneecap skrev:
Tycker Liljas fuskar rätt friskt med rekonden. Det ser bra ut på håll men kollar man noga så är det ingen höjdare. Dock rekondar jag alltid själv bilen så fort jag köpt den.
Liljas är svindyra på begbilar, men överlag ligger priserna högt hos alla bilhandlare i denna kroken av Sverige. Har alltid gjort bättre affär genom att åka till STHLM eller västkusten när jag köpt bil.
Ja, jag har bara varit i nya hallen 2 gånger sen de öppnade. Tittade inte så noga på bilarna då, så det kan nog stämma som du säger. Vet ju dock hur det såg ut förr när de hade bilarna i källaren på norra vägen. :roll: Ingen trevlig miljö alls och bilarna var inte alltid så snygga...
Jo, jag har också hört och sett att Liljas är svindyra när det kommer till beg-bilar. Fast det är väl så med alla märkes-säljare när det kommer till deras eget märke...
Kneecap skrev:Glömde säga att när det gäller verkstaden så sköter sig Liljas ruggigt bra, fantastisk service.

Kan inte annat än att hålla med. De har alltid skött sig exemplariskt när jag haft bilen där. :-)-)
av jpennerb
"Inte min bil på bilden men..." är en klassiker! :lol: Att folk ens orkar leta reda på en bild på näten och inte plåta sin egen :roll:
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
jpennerb skrev:"Inte min bil på bilden men..." är en klassiker! :lol: Att folk ens orkar leta reda på en bild på näten och inte plåta sin egen :roll:
det är långt från alla som har smartphone, digital kamera osv :!:
av llesrof
SkauneJohan skrev:
jpennerb skrev:"Inte min bil på bilden men..." är en klassiker! :lol: Att folk ens orkar leta reda på en bild på näten och inte plåta sin egen :roll:
det är långt från alla som har smartphone, digital kamera osv :!:
Fast de känner någon som har det och som kan hjälpa dem. Jag lovar :wink:
av Schmoyoho
llesrof skrev:Fast de känner någon som har det och som kan hjälpa dem. Jag lovar :wink:
Som någon nämnde: många verkar ju ha kompisar som de kan låna mejladresser av så vänner lagda åt det tekniska hållet verkar det ju inte gå nöd på hos någon.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS