Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det är ju nästan lite straffbart att sätta en twin engine-list på en "vanlig" v60! ;) Det står alltså Twin Engine på den där ser du... :)
Användarvisningsbild
av batmac
Riktigt avis på din V60 Joel, sjukt fin. :oops:

Fortsatt skitig, och nu har det börjat snöa också.
Bild

Jag är kluven kring vad jag ska göra med bilen. Jag tycker egentligen om den. Gillar färgen, utrustningsnivån osv. Så jag skulle gärna komplettera med vinge, tonade rutor samt nya fälgar till sommaren. Samtidigt som bilen gått 11000mil nu, det är en trött, törstig motor med trist serviceintervall som lockar till byte.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag är helt på samma spår som du batmac. Utifrån min bil: jag gillar verkligen färgen, utrustningsnivån är tillräcklig (men mycket vill alltid ha mer!) och jag älskar bilen rent generellt.
Men den har gått 12.2k mil, den är trött (allt är relativt) och den är törstig (allt är relativt) samt trist men hanterbart serviceintervall.
Nu slog det mig att du har en 2.0F och jag en 1.8F, så inte så konstigt att vi resonerar lika kanske.
Det blir definitivt en ny bil, hoppas jag kan ta tag i det redan nästa sommar.

Edit:
Och den här gången får inte sambon välja motor, hon får däremot välja färg. Jag kör gärna en röd T5/T6, inga problem. :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
joel80 skrev:Det är ju nästan lite straffbart att sätta en twin engine-list på en "vanlig" v60! ;) Det står alltså Twin Engine på den där ser du... :)
F-n, nej det missade jag :)
Användarvisningsbild
av vetten
Ja V40-in ser väl ok ut men skitig då vädret knappast tillåter annat, men Rav4-an :-O) skitig lite rostig på en del ställen, sen har jag ju råkat ??:-/ ställa till högersidan lite, men det snackar vi inte om va :-)-) det är inte lätt att hålla fordonsparken ren och ok nu när dom blir lika skitiga som dom var innan tvätten på hemvägen, med kallgarage så vill man ju helst inte ligga där och laga, ja det där med Toyan ?:-/ men man måste väl görat ändå, tack och lov så tycker jag nog att bilarna kräver mindre mekande nu än förr ?:-/ Tycker jag låg i garaget jämt förr.
Jamenvisst kan jag lägga upp bilder på dom, men jag tror ni fattar :D
Onödigt.
Volvon är grön och Toyan röd ingen hemlis :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:
Spoiler »
Ser att du har rektangulära utblås. Trodde att MY16 hade runda. Vilka V60TE har runda? Jag har sett det.
Användarvisningsbild
av joel80
Förlåt jimlindeborg... men så här ser min ut.. precis hämtad från Ditec-behandling:
Bild

Bild
Har också fått foilering.. bl.a vid insteget.. man ser typ inte filmen/skarven..
:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15
Anliggande frambroms 740

Bromsok hållaren får skruvas bort ibla[…]

Växellådsolja

Så vad är skillnaden mellan dessa 2? Me[…]