Bilen känner själv av vad den får.. Alltså ett uttag på 16A kan man inte få ut mer ur..

Det finns en mängd olika sladdar att köpa så man kan ladda i div olika stolpar också.. Konvertrar så man kan ladda i Leaf-stolpar och anda specialkontakter finns också.
När det gäller snöstorm och sånt så verkar dom hantera det bra. Bilen är ju en storsäljare i Norge och där kan dom ha bistra vintrar.. Man kan räkna med en minskning av räckvidden på ca 20% om det är -15 ute.. Mest p.g.a värmen man vill ha i kupèn.. Skulle man behöva dom där kilometrarna extra får man väl skruva ner till 17 grader ett tag och sätta på sig handskar..

Eller stanna en kvart på en supercharger och få 15 mils laddning extra.
Vinterdäck ska minska räckvidden med 2%.. (De ingår i den 20%-minskning vid -15 som det räknas med..)
Börjar kolla lite på om man skulle ta det som förmånsbil också.. Förmånsvärdet för mig kan bli på låga 34k/år.. Alltså bara runt 1000kr/månaden i extra skatt.. Plus någon tusenlapp i arbetsgivaravgift per månad.
Men, och här kommer det roliga... har jag den som förmånsbil kan jag ta ut 9.50kr/mil när jag kör i tjänsten! Och med nära 3000 mil (jag får se till att det blir 3000 mil så jag får sänkningen av förmånsvärdet med 25%) i tjänsten varje år blir det en bra slant! Närmre 30k skattefritt.. Och med en kostnad för el på max 6000kr.. (Troligen inte i närheten av det då det är helt gratis att ladda på supercharger-stationerna samt att elpriset i allafall senaste tiden varit en bra bil under 1kr/kwh. Läser på forum att man kan räkna på ungefär 2kwh/mil i riktig förbrukning.. Man kan köra snålare om man saktar ner lite.. Men det är ett bra riktvärde.
Förmånsskatten tar alltså nästan ut sig med milersättningen för mig, och räknar man att jag kanske då kör minst 500mil privat på ett år spar jag ju milkostnad där på säkert 8kr/mil.. D.v.s runt 4000kr..
Nattliga funderingar... Nu måste jag sova. :)