Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Dammtrasa
Användarvisningsbild
av Kite
Hssonen skrev:Vill ha det så rent och snyggt som möjligt.
I dörrfacket är ett par handskar som bara används för tankning,helt otroligt vad solkiga diesel handtagen blir vid pumparna.
även lite mynt i drickhållaren för parkering/kundvagnar.
Bra idé! Ska lägga i en box engångshandskar för tankning framöver.
Användarvisningsbild
av Allinug
I själva förarmiljön har jag nog bara tillfört en penna och ett fäste för GPS i V70n.
I 240n är det ännu mer avskalat, där är det bara en liten nalle i ett hörn i förarmiljön. Den har hängt med bilen sedan den var ny 1993, så den bor helt enkelt där. :) Jag tror den för tur med sig.

Men i handskfacket... där finns det allt möjligt: Glödlampor, kaffekoppar, solglasögon, loggbok för tankning...
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kite skrev:
Hssonen skrev:Vill ha det så rent och snyggt som möjligt.
I dörrfacket är ett par handskar som bara används för tankning,helt otroligt vad solkiga diesel handtagen blir vid pumparna.
även lite mynt i drickhållaren för parkering/kundvagnar.
Bra idé! Ska lägga i en box engångshandskar för tankning framöver.
Mackarna, iaf bemannade har väl engångshandskar i en liten plåtlåda ute på pumpen som man får ta av. Iaf macken jag tankar på...
av :stefan:
I förarmiljön finns bara mobilhållaren i vindrutan och solglasögon i facket vid radion, resten syns ju inte. ;)

Men gömt finns massa bråte. Usb-kabel och aux-in (extramonterat), våtservetter, extra H7-lampa och kartbok. Plus ett litet paraply i dörrfacket.
I skuffen ligger extrahjul (min fina kontakt på Euromaster skulle döda mig om jag körde med punkteringsspray :D ), startkablar, bogserlina, WD40, en liter olja, kupérengöringsvåtservetter och en rulle sopsäckar. Och det är bara under locket.
Gömt under insynsskyddet finns min trogna verktygssats och en låda med varselväst, hammare, diverse spännband och annat bra att ha. Plus ett stort paraply för svenskt sommarväder.

Märks det att jag HATAR att bli stående utan att kunna göra något åt det? ;)
av llesrof
Sopsäckar är jäkligt bra att ha i bilen, inte minst om man är road av att styckmörda folk. Ut på en skogsväg, mörda, choppa upp och in med delarna i sopsäckar och tejpa ihop med silvertejp. Sedan sprider man delarna över länet :D Jag har bara små soppåsar så jag får göra riktigt små bitar om det skall funka. Har i och för sig bara använt dem som vanliga soppåsar vid picknick och slängt muggar och servetter i dem.
Användarvisningsbild
av vetten
llesrof skrev:Sopsäckar är jäkligt bra att ha i bilen, inte minst om man är road av att styckmörda folk. Ut på en skogsväg, mörda, choppa upp och in med delarna i sopsäckar och tejpa ihop med silvertejp. Sedan sprider man delarna över länet :D Jag har bara små soppåsar så jag får göra riktigt små bitar om det skall funka. Har i och för sig bara använt dem som vanliga soppåsar vid picknick och slängt muggar och servetter i dem.

Ja nu får man verkligen passa sej så man inte gör något fult i trfiken så att " llesrof" ser det för nu vet vi ju hur han kan använda sina små soppåsar :-O)
Soppåsar är jättebra att ha i bilen men det är nog säkrast att använda dom till vanliga sopor :D
av Lillarapunzel
Jag har en massa skit i bilen.... :lol:
Framme har jag min mobil i ett fack, likaså nycklar. I handskfacket ligger ett par handskar och en hovkrats. I baksätet däremot... Well, där ligger 5-10 st mer eller mindre hela ridspön, ännu fler hovkratsar, 2-3 jackor och en jäkla massa allmänt skräp i stil med godispapper, näsdukar osv. :roll:
Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]