Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag kör oxo med biltemas. Billigt på 10 liters dunk och man klarar sig en bra stund på den mängden. Vill man lukta gott får man köpa parfym :-P
volvo244gle skrev:Etanol E85 från macken, och sen blanda i en ganska stor del vatten. Bensinen separerar då och lägger sig uppe på ytan, där den kan samlas upp och användas i t.ex. gräsklipparen om man inte vågar hälla soppan i bilen. 8)
Blir en del slaskande, men billigare spolarvätska får man nog leta efter. Inte bra dock om det blir bensin kvar i blandningen då denna är väldigt elak mot plast och torkarblad.
E85 kostar ca 10kr/l, 3st 4L färdigblandad spolarvätska på biltema kostar 99:99 vilket blir ca 8,30kr/L, alltså är biltemas billigare men då får inte gräsklipparen något :lol:

Annars tycker jag biltemas spolarvätska fungerar till det som den är ämnad för, att göra rent rutan. Sen att den inte luktar sommaräng det kan jag hålla med om :)

/// Waiz

Edit; Glöm det förresten, tänkte ju inte på att du späder ut etanolen också till 1:1 eller 1:3 kanske, vilket reducerar priset väsentligt :)

// Waiz
Har precis köpt Nettos sommarspolvätska och den är ok dock så luktar det nada av den ändå står det doft av äpple, jaja vad kan man vänta sig när den kostade 29kr för 5liter färdigblandad :). Har även testat Biltemas och julas spolarvätska och det var bra grejer det.
"Sommarspolvätska" = vatten... I det här fallet vatten med äppeldoft. ;)

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]