Tjänstevikt, bägge AWD
Passat GTS 1735kg
V60 D5 1800kg
Moderator: Moderatorer
crumpets skrev:När denna drivlinan landar i a4/a6 lär skiten verkligen träffa fläkten på volvo... Märkligt bara att vw fick den först!Kan inte se någon fördel med Audi, Den kommer bara vara dyrare, mindre bagage, mer instängd känsla, tråkigare på vägen, sämre dragvikt osv än passaten som drar 2,2 ton och dessutom låg som klistrad på vägen utan att kännas stötig.
VolvoB20 skrev:Måste testa en ja med. Låter riktigt bra!crumpets skrev:När denna drivlinan landar i a4/a6 lär skiten verkligen träffa fläkten på volvo... Märkligt bara att vw fick den först!Kan inte se någon fördel med Audi, Den kommer bara vara dyrare, mindre bagage, mer instängd känsla, tråkigare på vägen, sämre dragvikt osv än passaten som drar 2,2 ton och dessutom låg som klistrad på vägen utan att kännas stötig.
Kraftutvecklingen i motor o låda var extemt jämn o linjär, och drivlina o chassi får ner all kraften i marken så man känner inte hur snabb den är. Det räckte med att titta på gasen så hade bilen dragit iväg till 200 km/h på ett huj...
Fortfarande svårsmält att en snåldiesel kan acca ifrån en T6:a.
Sharkbait skrev:2,0 TDI DSG 4Motion GTS sedan (Sportscombi)Lika korrekt som Volvo är väl en bra gissning D5 215 FWD ska ju tex dra 0,48 l/m.
Hästkrafter: 240
Växellåda: DSG (7-växlad)
CO2-utsläpp: 139(140) g/km
Förbrukning: 5,3(5,4) l/100/km
Hur "korrekta" är dessa siffror? 4motion, automat och 240hk som enbart skall ha en förbrukning på ca 0,5 l/mil.
Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]