Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Det kommer antagligen att bli ännu svårare att få någon att ta hand om skrothögarna nu när dom nya reglerna där p-böter, skatteskulder osv följer med bilen, för vem vill befatta sej med en gammal pundarbilar nu?
av *pettson*
vetten skrev:Det kommer antagligen att bli ännu svårare att få någon att ta hand om skrothögarna nu när dom nya reglerna där p-böter, skatteskulder osv följer med bilen, för vem vill befatta sej med en gammal pundarbilar nu?
Skulderna avskrivs förmodar jag. Vid skrotning alltså.
Annars lär kommunerna ha mycket att betala då dom vill att skrotarna ska hämta upp bilar som stör.
av osla
Lucif3r skrev:På tal om kapade bilar... Kan man skrota en bil om man t ex bara har plåtbiten med chassinr., regplåtar och regbevis? T ex om karossen helt enkelt inte finns längre då all plåt har tagits till något annat projekt eller liknande?
jag har kapat isär en bil och skrotat. dock var det front och motorrum/torped jag hade sparat så det ändå skulle gå att se att det var en bil. det var en isuzu pickup
av *pettson*
Lucif3r skrev:På tal om kapade bilar... Kan man skrota en bil om man t ex bara har plåtbiten med chassinr., regplåtar och regbevis? T ex om karossen helt enkelt inte finns längre då all plåt har tagits till något annat projekt eller liknande?
Om man följer reglerna så NEJ. Om inte då går säkert allt.
Följs reglerna fullt ut i sin strängaste form så ska det stå en komplett bil där som ska skrotas. Att lämna in en tomkaross är redan det ett undantag i gråzon.
Att komma med några idbrickor tja.. det går säkert för den som känner någon som kan tänkas sträcka på reglerna.

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]