Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nya eller gamla loggan, vilken ser bäst ut?

Nya
18
41%
Gamla
26
59%
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
*pettson* skrev:Volvo började som en välbyggd bil. Inte exklusiv, för det var alla bilar just då. ÖV4 Jacob hade ett speciellt kylarmärke. Med nya loggan så precis som sägs så kommer texten att slopas så småningom. Då blir det exakt samma logga som det en gång började med. Är man då tillbaka i grunden med välbyggda bilar som idag kallas premium, ja då är det tillbaka där det började som en framgångssaga.
Lika välbyggda kommer de nog aldrig mer bli. :( Behövs ingen raketforskare för att förstå det. :)
av llesrof
VolvoMotor skrev:
*pettson* skrev:Volvo började som en välbyggd bil. Inte exklusiv, för det var alla bilar just då. ÖV4 Jacob hade ett speciellt kylarmärke. Med nya loggan så precis som sägs så kommer texten att slopas så småningom. Då blir det exakt samma logga som det en gång började med. Är man då tillbaka i grunden med välbyggda bilar som idag kallas premium, ja då är det tillbaka där det började som en framgångssaga.
Lika välbyggda kommer de nog aldrig mer bli. :( Behövs ingen raketforskare för att förstå det. :)
...och ändå håller bilarna bättre idag, även i förhållande till körsträcka.
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
llesrof skrev:
VolvoMotor skrev:
...och ändå håller bilarna bättre idag, även i förhållande till körsträcka.
Volvos kvalitet har väl inte direkt blivit bättre med Ford-samarbetet, eller har jag fel? :oops: :D
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
Bilnörden skrev:Då får vi väl hålla tummarna för att det blir bättre på den fronten nu då..
Vi håller tummarna för det. Tycker bara det är tråkigt när folk sitter och ljuger om att bilarna idag håller bättre än förr. Beror ju helt och hållet på vilket märke det är. På vissa märken har kvalitén blivit sämre och vissa har blivit bättre.

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]