Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:På så sätt får du allt utbenat så även du förstår.

Nja det vetefan du... Tror inte ens dom orkar prata bäbis-språk :roll:

Men men, låt dom leva i sin lilla fantasivärld. Sånna där gapar och skriker ju över precis allt ändå så :)
Användarvisningsbild
av Vojje
beklämmande att ni står så fast förankrade i verkstadsbedrägeriträsket att ni på allvar tror att lagstiftningen inte når innanför de skitiga väggarna. Emellertid vet jag med bestämdhet att det de facto finns verkstäder som arbetar enligt spelreglerna likväl som det finns ett flertal som inte gör det. ARN skulle sopa mattan med *pettson* och hans skumrask kompisar. För tro det eller ej, det finns ingen särskild amnesti för personer i overall och skiftnyckel.
av *pettson*
Gör som jag föreslog? Du har ju kompetensen har du bestämt. Hjälp då ts med en anmälan och så får du skriftligt på hur smutsig byken är. Det är kostnadsfritt.

Det är ett gratistips från mej och min smutsiga bransch. Det kommer inte utlovas mer eller faktureras i efterskott. :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kan ingen som har tillgång till avtalet om "Fast pris" posta det här så alla kan få se hur det är formulerat!?
För som det är nu så är det ju bara TS respektive *petsson*:s "tolkningar" vi har att utgå ifrån..

Vore intressant att veta hur det faktiskt ligger till i frågan..
av Jonas_latt
torbjorn_75 skrev:Var det ett skriftligt eller muntligt avtal?
Jag ringde och bad om en felsökning av mitt ljud.
Och frågade vad det kostade.
800kr för en felsökning. Och då får jag veta felet och sen lämnar de prisförslag vad det kostar att laga.
Sa de i telefonen.
av Mwi
Om man översätter pettsons tänk till andra saker, exempelvis att man går till mataffären. Man kollar alla prislappar innan man lägger det i korgen när man är klar så tror man att man har handlat för 800:-, men när man skall betala i kassan vill kassörskan ha över 1700:- :-O)
Själv hade jag inte betalat mer än vad som står på prislappen (avtalat pris), men om man tänker som pettson så betalar man gärna mer än det dubbla priset, han måste ju vara en drömkund för alla affärer :D
av *pettson*
Mwi skrev:Om man översätter pettsons tänk till andra saker, exempelvis att man går till mataffären. Man kollar alla prislappar innan man lägger det i korgen när man är klar så tror man att man har handlat för 800:-, men när man skall betala i kassan vill kassörskan ha över 1700:- :-O)
Själv hade jag inte betalat mer än vad som står på prislappen (avtalat pris), men om man tänker som pettson så betalar man gärna mer än det dubbla priset, han måste ju vara en drömkund för alla affärer :D
Fundera en gång till så gör du samma översättning..
Ditt tänk blev inte riktigt rätt den här gången.. men det kan vara otur..
av Psyko
Mwi skrev:Om man översätter pettsons tänk till andra saker, exempelvis att man går till mataffären. Man kollar alla prislappar innan man lägger det i korgen när man är klar så tror man att man har handlat för 800:-, men när man skall betala i kassan vill kassörskan ha över 1700:- :-O)

Fruktansvärt dålig jämförelse måste jag säga som dessutom inte ens stämmer.

Ts säger ju själv att verkstan ringt upp och informerat om att det kommer kosta mer om dom ska fortsätta, ts har då 2 val. Avsluta till en kostnad av överenskommet pris eller acceptera att det kostar mer med en fortsättning. Vet inte riktigt varför det är så svårt att förstå.
av Mwi
Jonas_latt skrev:Lämnade in brors bil på felsökning av ljudet då inte stereon startar. Fick ett fastpris på 800kr.

Efter några timmar ringde se upp och sa att de fortfarande inte har hittat något fel. Men det har tagit längre tid än väntat. Så de måste lägga på högre pris. 1750kr. Plus en programvara som gör att bilen godkänner att de byter ut enheter för att prova sig fram. Den kostade 1500kr.
Jag har inget val så jag gick med på detta.

Och skulle han inte hitta felet nu så skulle de ringa upp med ett annat prisförslag.

Är detta rätt?
Om det är fast pris så är det fast eller?
Psyko skrev:Fruktansvärt dålig jämförelse måste jag säga som dessutom inte ens stämmer.
Ts säger ju själv att verkstan ringt upp och informerat om att det kommer kosta mer om dom ska fortsätta, ts har då 2 val. Avsluta till en kostnad av överenskommet pris eller acceptera att det kostar mer med en fortsättning. Vet inte riktigt varför det är så svårt att förstå.
*pettson* skrev: Fundera en gång till så gör du samma översättning..
Ditt tänk blev inte riktigt rätt den här gången.. men det kan vara otur..
Om Psyko och Pettson läser tråden från början så ser ni att TS fick ett fastpris på felsökningen sen vill verkstaden ha mer pengar för att hitta felet, jag vet inte hur erat tänk är men för mig är ett fastpris fast. Att en auktoriserad Volvo verkstad lämnar ett fastpris för felsökning på en Volvo och helt plötsligt vill ha mer betalt för att fortsätta är oseriöst.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]