Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Har en till som hottat upp sin -07as mustang, han har lagt ner över 350k på bilen, allt är mer el mindre ford Racing runt 650HK om jag inet mins helt fel, men det värsta är att han endast kört 38mil sedan allt blev klart 2 somrar sedan.

Förstår ingenting ja, min dröm är att nån gång få äga en GT500 av nyare årsmodell, och det är inet för att sitta och titta på den utan det ska köras skiten ur den, sån är jag.
av Lövet
Han kanske tycker att byggandet är det roliga? Inte helt ovanligt.

En kompis hade en Husaberg supermotard ett tag. Jag lovar, han meckade 10 timmar för varje timme han körde med den. Fast det störde honom inte nämnvärt.
Användarvisningsbild
av wissel
Å andra sidan är det riktigt kul när man får köpa en sådan bil,
typ min Cheva Bel Air 56a med 3700 mil på sig.
Ägaren sålde den då han inte ville se den bli "förstörd" av sin son......
av llesrof
Okej, då har vi hört om grannar och bekanta och vad de gör och inte gör med sina bilar.

Jag är petig med min bil men jag vågar också använda den. Jag är inte pedant men jag vill inte ha fler dörruppslag på den nu än när jag köpte den. Ett skäl till att jag skall ha skinnklädsel är just för att man skall kunna råka tappa en glass i sätet utan att det blir en massa fläckar som inte går bort. Att min bil är gammal gör inte att jag upphör att vara rädd om den.

Så byta eller inte byta, det är frågan.
av Lövet
Byt om du VILL byta. Det finns inga rationella skäl till att byta bort den du har. Det märks att du fiskar lite efter argument men sakliga sådana saknas.
av Droopy
Ska man hålla på att leta anledningar och räkna hit och dit kommer man aldrig till skott, har du råd så köp det du vill, så resonerar jag. Man lever bara en gång.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Droopy skrev:en annan åker typ i strumperna året runt :-O) för han är livrädd att smutsa ner bilmattorna'

Inget fel att köra i strumplästen året runt! För somliga av oss är det en yrkesskada att köra utan skor!! :-)

Finns väl aldrig några rationella skäl att byta bil förutom att man vill! Omväxling förnöjer! Det skulle väl i så fall vara att den man vill bli av med börjar bli allt för gammal och sliten!

//David
av Andis
Tycker man det är kul med nyare bil har pengarna inte känner att man behöver dom till annat. Samt inte saknar dom sedan heller.

Så varför inte köpa ny bil.

Tror det är dags för TS med ny bil nu :-)

Själv lite frestad på en XC70 T6 med Polestar men känner inte just nu att jag tycker det är värt dom pengarna. Men blir det något bra klipp och en rejäl hög pengar kommer in. Vet man aldrig då kanske det blir en :-)

Köper helst bara kontant bil.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]