Köp husvagn istället för ny bil.. då får man in massor med packning i den.. och så slipper du packa tältet. ;)
Och för familjeresor utan husvagn, kanske en takbox. :)
Moderator: Moderatorer
Sierra94 skrev: men vem sitter o kör 80 på motorvägen?Jag tror deras siffror stämmer för mina kompisar, för båda ligger nämligen och häckar i "Lastbilsfilen" där rullar runt 85 km/h på sina långresor.
Jonas_latt skrev:Du kan väl lasta ovanpå vagnen? Bagaget är ju mycket stort om du lastar på höjden och inte bara fyller markplan ;) Här hade vi visserligen inte med vagnen men hade vi viljat hade den kunnat åka med i takboxen :)SvenB skrev:Jag förstår inte riktigt att du inte klarar dig med en "vanlig" kombibil. Vi var i samma situation som du. När älsta dottern var 3 år, fick vi tvillingar. Inte sjutton behövde vi en "lastbil" för det. :D Är det inte något annat som styr din längtan efter en "häftigare" bil. :?:Vad hade du då för vagn.?
När jag har lagt i vagnen så skulle jag kunna få in två små sport bag. Eller en större.
Vilket jag tycker är för litet. Som i sommar ska vi på semester. Var ska då tex resesängen va?
Sen tält eller liknande, camping bord /stol mm.
Det är i såna tillfällen jag tycker att en stor pickup skulle funka.
Men får väl bli en q7 eller liknande.