Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:
llesrof skrev:Faen vad seriöst ni går in för att analysera reklamen. Gör ni det med all reklam eller är det bara för att den är från Volvo?
Det är så man skapar sej ett liv kanske ?
Man tittar på kalsongreklam funderar på ballebulan om den är äkta eller inte även om man inte är gay, kikar på alla fantastiskt skarpa tatueringar som modellen bör ha. Funderar på hur dom där kallingarna är utformade överhuvudtaget, vem som kan vara geniet bakom. Varför måste någon *designa* kallingar.. Vem fan vill ha obekväma oavsett om dom är estetiska?
Så kommer någon matreklam och då kan man begrunda den perfekta data animerade såsen eller nåt annat i någon trevlig miljö där man kan samtala kring familjens kärnvärden för att dom ler med hela ansiktet när dom äter.
Ja reklam kan få till mycket.

Förmodligen är jag lite stel, lite dum i huvudet som inte känner ett dugg av dessa reklamfilmer. Inte mer än att det är tid jag bestulits på. Tid jag INTE tänkt ägna åt att vänta på det jag egentligen ville se..
Men å andra sidan såg jag på tv för ett tag sedan där man sålde av konst på ett svenskt stort auktionshus. Notera att jag bläddrade förbi där och fastnade när mottagaren låste sej. (förbannade franska skit)
Man hade en klarröd tavla. Alltså bara RÖD, den var runt 25x25 cm och hade tre parallella revor i duken. Alltså en totalt tom röd tavla med tre revor i. Nu kommer jag inte ihåg hur mycket man fick för den. Men det var.. om jag inte minns fel flera miljoner kronor. Anledningen? Den fick en att fundera på vad som fanns bakom.. där innanför revorna. För mej som är totalt död konstmässigt så funderar jag inte, för där är din jävla vägg.. *suckar*...

Men sålänge folk är nöjda och glada kan dom lika gärna tänka och fundera...
den här är världsklass :-)-) :-)-) gubbstrutt.
semmelman skrev:Framförallt hade Robyn hockeyfrilla, det har väl varit omodernt i tretti år minst, ska det va volvo, omodern??
Oj, jag missade helt Robyns frisyr, eftersom filmen gav så mycket annat att fundera på. :D

Frisyrval kan ju vara ett sätt att uttrycka individualitet och egen smak på. Att följa modet innebär väl oftast att man inte utmärker sig något annat sätt än att man just är modern? Jag vet inte riktigt hur man skulle koppla ihop hennes frisyr med Volvo? Volvo ger förstås något intryck i varje reklamfilm som de gör. I denna film är det en framgångsrik kvinna som är känd för att skapa eget och för sin egen stil som har valt en Volvo. Jag tror att det är en annan sak att sälja Volvo i USA än i Sverige. Det handlar nog mycket mer om image i USA.
llesrof skrev:
SvenB skrev:Vad jag kan se, inte minst med de kommentarer som både Zlatanfilmen och Robynfilmen skapar här på forumet, har Volvo lyckats. Vilken uppmärksamhet dessa filmer fått, det skapar nog nyfikenhet för Volvo hos de flesta. :-)-)
Nu blandar du ihop nyfikenhet med kväljningar :D
Om jag hade anlag för kväljningar skulle nog dessa komma mycket lättare när jag ser Zlatan än Robyn.
du sven det ligger helt klart nått i vad du säger.
slattan är ju fulare sen avskyr jag fotboll som pesten springa runt å spänna på en boll ??:-/ men deg får han ju det kan man inte förneka.
en sak ja lurat över är det mollgan hon pratar med?

stavv felen får ni på köpet Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Men jävlar vad det sålde XC60 efter den reklamen.. så även om ni gubbar ;) inte gillade det funkade den reklamen klockrent! Jag är glad att det nu går skapligt bra för Volvo, så man slipper se dem gå Saabs öde till mötes. (Inte bra för andrahandsvärdet!) ;)
gubbstrutt skrev:rackarns :-O) nu måste jag fundera på om jag kan ha min hockey frilla kvar för att den här nya reklamen kom typiskt min vanliga otur har väl haft den i typ 25-30 bast.

gubbstrutt
Jag har inget minne av att någon kommenterade Zlatans frisyr i förra reklamfilmen, så om du funderar på att byta frisyr kanske det kan vara något? :-)-)
joel80 skrev:Men jävlar vad det sålde XC60 efter den reklamen.. så även om ni gubbar ;) inte gillade det funkade den reklamen klockrent! Jag är glad att det nu går skapligt bra för Volvo, så man slipper se dem gå Saabs öde till mötes. (Inte bra för andrahandsvärdet!) ;)
Jag har inget emot reklamfilmen med Zlatan, även om jag tycker hysterin kring personen Zlatan är överdriven.. Men det jag reagerade på och jämförde med var när någon antydde att man får kväljningar av att se Robyn. Ingen nämnde det när Zlatans film visades. :wink:
Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]