Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ingen aning. Det kanske är nåt som skiljer med den avtagbara.

Eller så är den monterad av ÅF för att bilen ska bli lättare att sälja. Automan är ägare 4 till bilen.
Användarvisningsbild
av Guru
Den har minst sagt märklig historik, därmed inte sagt att det är något fel på den!
Garantin har varit "avställd" under ett år och den har bytt importör. Misstänker att den varit utomlands i något syfte men vad?
Användarvisningsbild
av StringerBell
En lite annan aspekt som jag hoppas inte tas för trådkapning:

Är udda spec alltid negativt även när det är udda åt "rätt håll" fr.a. i fråga om motor/prestanda?

Kan den större relativa värdeminskningen på prestanda-spec'ade bilar något kompenseras av brist på begagnade objekt? Jag tänker t.ex. på T5 o T6.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag tror absolut det kan vara positivt att vara udda. Det finns en köpare för alla bilar där ute och är den riktigt konstig innebär det att nån kan få precis sin drömbil :) Sånt är många beredda att betala för.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Det svåra kommer alltid att vara att hitta den Enda köparen till ens pippigula XC70 D2 med plastratt, taklucka och plåtfälgar?
Användarvisningsbild
av SvenB
Guru skrev: Garantin har varit "avställd" under ett år och den har bytt importör. Misstänker att den varit utomlands i något syfte men vad?
Kanske sponsorsbil på något evenemang? Jag köpte en V70-99 som var sponsorsbil på "Slang och Batong-VM". Den levererades i maj, men jag tog inte över den förrän i augusti. Garantin började löpa när jag övertog bilen.
Användarvisningsbild
av Guru
SvenB skrev:
Guru skrev: Garantin har varit "avställd" under ett år och den har bytt importör. Misstänker att den varit utomlands i något syfte men vad?
Kanske sponsorsbil på något evenemang? Jag köpte en V70-99 som var sponsorsbil på "Slang och Batong-VM". Den levererades i maj, men jag tog inte över den förrän i augusti. Garantin började löpa när jag övertog bilen.
Mycket troligt. Kan ha stått som demo/utställningsbil på någon flygplats etc., finns många tänkbara möjligheter.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Inget konstigt med den. Många bilar hade taklucka innan ac gjorde entré i var man bil...
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
Är inte speciellt vanligt med taklucka på 850 här i Sverige. Är ju i princip bara T-5R och R som har taklucka. Men den där är ju import så det var väl vanligare vid varmare breddgrader...
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 100
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.