- tor 21 dec 2017, 13:14
#1219938
Man utvecklar nu lösningar för att del skilja batterierna fysiskt så bara ett batteri far åt pipan om man skadar det. Det innebär ju både fysiska separatorer/skydd och värmeisolering/barriärer som är rätt omfattande.
Tyvärr gör det ju att det tar mera plats under transport och det kostar både tid och pengar att skyddspaketera innan transport.
Redan idag bör man hantera högeffektbatterier med viss eftertanke även om batterieran är små.
TEx. https://www.batteriexperten.com/sv/arti ... -30cm.html
joel80 skrev:Fast sticker du hål på en tanker som kör olja rinner det ut olja... Sticker du hål på en som har batterier ombord händer det troligen inte så mkt.. (inte med batterierna i allafall) ;)Räcker ju med att du skadar ett batteripack med en gaffeltruck när du lastar så far hela båten hädan. Inte bra.
Man utvecklar nu lösningar för att del skilja batterierna fysiskt så bara ett batteri far åt pipan om man skadar det. Det innebär ju både fysiska separatorer/skydd och värmeisolering/barriärer som är rätt omfattande.
Tyvärr gör det ju att det tar mera plats under transport och det kostar både tid och pengar att skyddspaketera innan transport.
Redan idag bör man hantera högeffektbatterier med viss eftertanke även om batterieran är små.
TEx. https://www.batteriexperten.com/sv/arti ... -30cm.html
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.