Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Med tanke på att det tydligen finns de bilmodeller som haft DRL med tända bakljus som nu tagit bort tända bakljus, finns det ingen möjlighet tror ni att lagen faktiskt ser ut så? Haksmäll förväntas.:-)-)
Användarvisningsbild
av svergie2
SvenB skrev:Med tanke på att det tydligen finns de bilmodeller som haft DRL med tända bakljus som nu tagit bort tända bakljus, finns det ingen möjlighet tror ni att lagen faktiskt ser ut så? Haksmäll förväntas.:-)-)
Du är inte den enda som har tänkt den tanken, när tom Volvo har börjat med släckta bakljus...
Användarvisningsbild
av joel80
Tragiskt att man ska behöva köra med tända xenon dygnet runt på nästa bil... Jag tänker inte bli en av idioterna med släkta bakljus i tid och otid.
Lagen är så fruktansvärt dåligt implementerad i Sverige med noll information till bilister och tydligen luddig lagstiftning för biltillverkarna så man undrar om någon ens kollat igenom den innan den klubbades. Dom körde google translate på den och "skrev under".
av llesrof
joel80 skrev:Tragiskt att man ska behöva köra med tända xenon dygnet runt på nästa bil... Jag tänker inte bli en av idioterna med släkta bakljus i tid och otid.
Lagen är så fruktansvärt dåligt implementerad i Sverige med noll information till bilister och tydligen luddig lagstiftning för biltillverkarna så man undrar om någon ens kollat igenom den innan den klubbades. Dom körde google translate på den och "skrev under".
Information är inte allt. Den skall ju förstås också.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om 20 år kommer en stylad bil vara bestyckad med bakljus som tänds även vid dagsljus.[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
av llesrof
Magnus-B skrev:Om 20 år kommer en stylad bil vara bestyckad med bakljus som tänds även vid dagsljus.[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Det där sista du skrev begrep inte jag.
av Jäverhammar
Har för mig att på vår MY15 tnds halvljussymbolen när bilen slår över från DRL till halvljus? Om jag nu inte har fel så gör väl detta att man iaf slipper gå ur bilen för att se om bakljusen är tända?

Min tidigare bil Skoda Fabia -11 hade drl med släckta bakljus utan automatik. Därtill var man alltid tvungen att slå om ljusonkopplaren till DRL vid parkering = som gjort för att åka runt "osynlig".
Användarvisningsbild
av Magnus-B
llesrof skrev:
Magnus-B skrev:Om 20 år kommer en stylad bil vara bestyckad med bakljus som tänds även vid dagsljus.[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Det där sista du skrev begrep inte jag.
Det var en smiley men den utryckte sig i text av nån anledning.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 57
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden