Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Dags igen, dock med ganska tjock dimma utöver mörkret. Denna gång har jag film (dock dålig pga fukt och konstig vinkel). Kvinnan som körde Lexusen stannade för att plocka upp passagerare efter några minuters "jakt" med blinkande halvljus. Körde upp brevid henne och fick henne till att motvilligt veva ner rutan, så att hon körde utan bakljus och hon tackade för påkallningen, frågade om jag skulle visa hur man satte på dom, men då sa hon "Jag kan själv" och vevade snabbt upp rutan Film kommer imorgon
Användarvisningsbild
av joel80
Körde Nynäshamn-Gävle mitt i natten för nån dag sen och det var sjukt många utan lysen.. Började med en BMW.. och en liten lastbil... Redan innan jag kommit ur Nynäshamn. Suck..
Användarvisningsbild
av Kite
Om nu svenska regler tillåter bilar att säljas utan tända bakljus i alla lägen så borde de ju försöka styra upp information och skyltning utefter det. Utomlands finns förståelse och vana hos bilförare att tända ljusen när det blir mörkt eller i tunnlar, de har dessutom oftast speciella skyltar innan tunnlarna som upplyser om att tända ljusen... inget jag sett i Sverige än tyvärr.
Användarvisningsbild
av joel80
Men Jojje... Även om det sitter en och annan lampa i en tunnel så är det rätt så mörkt i en tunnel. Det är rätt långt ifrån dagsljus! Där ska lampor vara på.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Gå tillbaka till att alltid ha belysningen tänd så är problemet ur världen. Vad skulle nackdelen vara jämfört med det pinsamt fåniga modet att köra med släckta bakljus?....tja man kanske behöver byta bakljus efter sissådär 10-15 år....och hur skulle det se ut :wink:
av llesrof
Kite skrev:Om nu svenska regler tillåter bilar att säljas utan tända bakljus i alla lägen så borde de ju försöka styra upp information och skyltning utefter det.
Typ så här då "Enligt svenska regler måste bakljusen inte vara tända när bilen säljs. Önskas tända bakljus går det bra att tända dem efter avslutat köp".
:mrgreen:
Användarvisningsbild
av svergie2
llesrof skrev:
Kite skrev:Om nu svenska regler tillåter bilar att säljas utan tända bakljus i alla lägen så borde de ju försöka styra upp information och skyltning utefter det.
Typ så här då "Enligt svenska regler måste bakljusen inte vara tända när bilen säljs. Önskas tända bakljus går det bra att tända dem efter avslutat köp".
:mrgreen:
Nu har Skoda även börjat med nedsläkta bakljus :(
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 57
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]