Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
greeeken skrev:
Old KnotVillage skrev:Det finns inga vad jag vet "vanliga" OBD läsare som klarar massa olika modeller. Då får du satsa på någon typ bosch men dom kostar runt 15000.

greeeken, vad ändrade du i ECC?
Tex hur fläktarna ska blåsa
Utveckla...
av HiTek
Steppenz skrev:Jag har bestämt mig för att köpa en Volvo VIDA DICE, men vet inte riktigt vilken man
ska köpa? Och är det säkert att betala med kreditkort?

http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... 0&manual=y
http://www.dhgate.com/wholesale/search. ... alog=&sus=
Det är egentligen bara att välja en. Alla är dem likadana vad jag förstått och sen har dem bara lagt ut flera annonser på samma sak. Jag köpte min från DHGate och den fungerar precis som den ska. Jag betalade med kreditkort också och jag har inte blivit hackad, hehe. Sen tror jag dem gick via PayPal och det är lugnt i så fall. Men annat betalsätt vet jag inte om dem erbjuder. :)
av tomsa
Handlar du via ebay och betalar med paypal så är man nog ganska bra skyddad mot bedrägeri.
Har handlat i flera år den vägen och hittills har det aldrig bökat till sej.
av volvotomas
tomsa skrev:Handlar du via ebay och betalar med paypal så är man nog ganska bra skyddad mot bedrägeri.
står det på engelska
av KnotVillage
Ebay är engelska. Det står i US dollar. Du kan gå in på forex och kolla i SEK. När jag köpte så betalade jag 190US, typ 1300 SEK med 3 års garanti.
Paypal är på svenska och du registrerar ditt kontokort sen är det bara att handla. Du behöver inga dosor när du ska betala.

Någon som kan hitta 39885535 i Vida. Det ska vara golvmattor till XC90. Dom är svarta med grå skinnkant. Hittar inte om det är R-design, sport eller vanliga.

Ingen som vet vad volvos "prisprogram" heter.
av tomsa
volvotomas skrev:
tomsa skrev:Handlar du via ebay och betalar med paypal så är man nog ganska bra skyddad mot bedrägeri.
står det på engelska
Ja du kan ju testa ebay.se iofs men du hamnar ju ändå förr eller senare utomlands och med engelska eller tyska som språk iallafall.
av Steppenz
Fick min Volvo VIDA DICE idag, snabb leverans...
Tänkte installera den på win XP (2011D), funkar det?
Någon som provat 2012A från PirateBay??
av KnotVillage
Jag kör på 2011D från bukten och den tar upp till 2012 så jag vet inte vad det är för skillnad på 2011D och 2012A. 2011D fungerar på W7.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 241
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar