Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
sparwen skrev:Har jag missat något, eller finnas det någon undersökning som visar att de med awd kör fortare? Känns som delar av tråden bygger på det. Att de med awd kör fortare än de utan.
Näe, du har inte missat något. Det är det gamla vanliga - många av de som anser att något är gott nog åt dem anser att det är gott nog åt alla andra också. De som då har något utöver denna egenutnämnda lägstanivå betraktas med skepsis och tillskrivs gärna en massa negativa egenskaper, inte minst att de inte kan köra bil lika bra eller att de kör mer vårdslöst. Det är så många funkar - misskreditera de som har något bättre än vad de själva har.
av Lövet
...och hur ska du försöka förringa de som har en AWD bil men ändå inte håller med dig?
av llesrof
Lövet skrev:...och hur ska du försöka förringa de som har en AWD bil men ändå inte håller med dig?
Jag förringar inte det och låter deras åsikt stå för dem. Var det något mer?
av Waizguy
Det verkar vara ömma fyrhjulsdrivna tår som kryper på golvet i den här tråden.
Skrollade lite bak i tråden men kunde inte direkt hitta någon nämnvärd överdriven negativ åsikt, men men.
Spännande är det åtminstone att llesrof tycker att fyrhjulsdrivet är det bästa man kan ha, är man där är man på toppen av pyramiden.
Men fyrhjulsdrift går ju att strippa ned i flera olika kategorier innefattande drivning hela tiden, uppdelning av drivning per axel, låg-/högväxel etcetera. Jag väntar med spänning att du listar dessa för oss :)

Och nej jag tycker inte de som har awd har det bättre, vill jag ha en så köper jag en, har jag inte råd med en ny så får jag väl köpa en Toyota Tercel eller andra liknande kvalitetsbilar :D
Som jag skrev innan kör vad fasen ni vill :-)-)
Användarvisningsbild
av Derank
Uj,Uj.....infekterat ämne................
av Waizguy
Man blir ju åtminstone lite sugen faktiskt.
[youtube]XfpgxeOL63E[/youtube]

Till min förtret fanns det ingen tercel på blocket :(
av rid54
Lada Niva...
Sofistikerat system med centraldiff...
Ingen elektronikstyrning
Inga oljepumpar
Inga kopplingar
Inga vinkelväxlar (utom axeldiffarna)
Ingen latenstid (alltid aktiv)
Inga "hylsor" med strippade splines
Absolut inget att skryta med
Ingen komfort
Stora möjligheter att köra "åt skogen", oavsiktligt, om man inte håller koll på att man ska kunna bromsa också. Som med alla AWD...
Men jag som förare blir ju inte bättre pga bilvalet. Alla har möjlighet att "göra bort sig", liksom alla har möjlighet att "köra bra". Det är en fråga om intresse för uppgiften, inte valet av bil, egentligen.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]