Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dede
Hur mycket kan man egentligen justera/ändra på bilen med en Dice/Vida?
av tomsa
Liten trådkapning kanske men jag testar.
Det finns ju olika software att köpa och lägga in i datorn men de kräver ju såklart en odb kabel som inte medföljer.
Är det olika kablar till olika bilar?
Inte bara en kabel utan det brukar sitta nåt mer på den typ elm327 eller vad den heter.
Nu menar jag för att kunna ha till andra bilar än volvo eftersom jag även kan behöva släcka i en mondeo -03 och en clio -03 så småningom.

Visst finns det handenheter som antagligen klarar detta men eftersom det finns finns datorprogram på tex ebay så vore det ju lite fränt att gå denna vägen.
av KnotVillage
Det finns inga vad jag vet "vanliga" OBD läsare som klarar massa olika modeller. Då får du satsa på någon typ bosch men dom kostar runt 15000.

greeeken, vad ändrade du i ECC?
av tomsa
Old KnotVillage skrev:Det finns inga vad jag vet "vanliga" OBD läsare som klarar massa olika modeller. Då får du satsa på någon typ bosch men dom kostar runt 15000.

Det finns olika program att skaffa men man måste ju ha en kabel mellan bilen & datorn så frågan var om DEN är "bara" en kabel eller om det sitter olika boxar eller liknande för olika bilar på kablarna som behövs.
Användarvisningsbild
av greeeken
Old KnotVillage skrev:Det finns inga vad jag vet "vanliga" OBD läsare som klarar massa olika modeller. Då får du satsa på någon typ bosch men dom kostar runt 15000.

Tex hur fläktarna ska blåsa
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 241

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]