Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Står ju i annonsen att det är import och att handlaren kan hjälpa till med inregistrering/inbesiktning.. Då har den väl inget regnr än?
Användarvisningsbild
av Perra83
Mycket tyder på att det är en USA bil eftersom den har låsknappar i varje dörr. Hyfsat med utrustning.
Är det en USA bil har den även fem års garanti. Bara för att den har varit krockad behöver den inte vara utdömd.
Användarvisningsbild
av sura56
jwiss skrev:
sura56 skrev:
HiTek skrev:Här har vi en till:
http://www.blocket.se/halland/Volvo_V60 ... ?ca=15&w=3

Femcylindriga AWD fanns aldrig på svenska marknaden för V60 b.la.
Vad är det som säger att den är krockad?
Inget? Men det uppgivna regnummret finns inte...
Nej just det, då hör den väl inte hemma i denna tråden som handlar om krockade (och lagade) bilar.
Ang. reg.nr. står det att det inte är ett regnummer utan ett administrativt nummer
av Schmoyoho
Perra83 skrev:Bara för att den har varit krockad behöver den inte vara utdömd.
Om en 2015 års V60 krockas så att den hamnar i Sverige så har den sannolikt någonstans på vägen från olycksplatsen till säljaren i Sverige varit utdömd. Salvage car är väl typ reservdelsbil mer eller mindre som vissa köper upp, rätar upp ev. sneda balkar eller byter de krockskadade delarna och säljer igen.

Fast nu står det väl inte att just den bilen är krockad, om jag inte missat något. Orkade inte läsa hela annonsen. Kan ju bara vara en vanlig importbil?
Användarvisningsbild
av wissel
Mina tankar är så här: Att en bil färdats över atlanten 2 ggr så gör det inte att det blir billigare.
Hur man tänker runt att en importbil skulle vara billigare än en inhemsk bil med just bakgrund (Kontrollerbar)
står sig mot en ofta " fantasi" om vad en importerade bilen skulle varit med om !!
Tänker då inte enbart på Salvage utan även på skötsel, antal mil, rostskydd, osv. osv.
Dessutom tillkommer ett antal mellanhänder som var o en har arbetat med förtjänst som enda drivkraft, knappast välgörenhet.
Så för mig blir det rena gallematiasen....men det är jag det. :oops:
:P
av Lövet
99% av alla ombyggda Volvo-USA bilar som hamnar i Europa är krockade. Jag skojar inte. Det lönar sig inte annars.
Att bilen ska reggas direkt på köparen är dessutom verkligen inte positivt. Det gör firman för att skydda sig själv. Deras namn registreras ingen stans då.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja,jag skulle aldrig köpa en sådan bil. Det är alldeles för många varningstecken :wink:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 34

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]