Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#908628
Perc skrev:Senast idag stod jag och tittade på en E-klass från 2012. Kombi med 220 CDI-motorn och 7gtronic, ortopedstolarna, navi, harman kardon-ljud osv. Riktig perfekt landsvägsslukare. Men halogenljus. Jag kan fan inte begripa det. Köpa en bil för den summan och nöja sig med ett par vaxljus i fronten.

Jag vet att vissa av er gillar halogen men halogenljuset på W212-karossen är ungefär lika bra som en sexvoltsbubbla.

Haha Perc det påminner mig om en A6 jag såg på blocket.
Hittade den! http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A6 ... ?ca=11&w=3

Audi A6 med diesel V6:a, quattro, automat, S-line med halvskinn. Måste ju gått på omkring halvmiljonen. Och så ett par %#=%= halogenljus :shock:
av Lövet
#908631
Sannolikt köpta av gubbar som minsann vet att sådana där nymodigheter bara går sönder!
Användarvisningsbild
av Perc
#908651
Fattar inte varför man ens ids erbjuda såna bilar med halogen.

Nuvarande E-klassen (dvs. faceliftad W212) finns väl bara med LED. Allt som lyser på den bilen är LED.
Användarvisningsbild
av Guru
#908734
Perc skrev:Senast idag stod jag och tittade på en E-klass från 2012. Kombi med 220 CDI-motorn och 7gtronic, ortopedstolarna, navi, harman kardon-ljud osv. Riktig perfekt landsvägsslukare. Men halogenljus. Jag kan fan inte begripa det. Köpa en bil för den summan och nöja sig med ett par vaxljus i fronten.

Jag vet att vissa av er gillar halogen men halogenljuset på W212-karossen är ungefär lika bra som en sexvoltsbubbla.
Tycker ofta taxi väljer halogen? För mig ett märkligt val, kör man så mycket borde man vara extra intreserad av att faktiskt se något. Möjligen är det de dyra lamporna som avskräcker men sett till totalkostnaden för att köra en taxi 30-40.00mil är det väl knappt märkbart...
av Lövet
#908766
Innan DRL kom så gillade inte taxi xenon av anledningen att xenonlamporna slets enormt då taxi startar och stoppar sina motorer så många gånger per dag i taxiköer.
Användarvisningsbild
av Guru
#908772
Lövet skrev:Innan DRL kom så gillade inte taxi xenon av anledningen att xenonlamporna slets enormt då taxi startar och stoppar sina motorer så många gånger per dag i taxiköer.
P-ljus? Gäller kanske främst ändå storstad och där saknas kanske inte bra ljus lika mycket.
av Lövet
#908776
Visst skulle det gå att lösa så. Men det är en extrakostnad som taxiåkarna inte velat ta. I princip alla taxibilar i Stockholm ser likadana ut.
av Lövet
#908987
Vilket ju är bra eftersom de har 1/10 av livslängden
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 100

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]