Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:
torbjorn_75 skrev:
Sharkbait skrev:Dörren är stängd? Kan du utveckla det?
Självklart. Statsminister Stefan Löfven om Decemberöverenskommelsen i Dagens Nyheter:

Hur mycket kan ni ändra med tilläggsbudgeten?

– Inkomstskatterna kan vi bara ändra vid årsskiftet. Den dörren är stängd.
Decemberöverrenskommelsen sträcker sig över två valperionder dvs 8 år har man ju sagt.

Nog finns det tid att rulla ut S+MP+V skattehöjningar.

Att man blev nedröstad å nu innan jul var ju bara en tillfällig glitch...

Exakt!

Till nästa val. Kommer de röda vara större än de blåa, eller tvärtom, så kommer de blåa lägga sig på rygg som en sköldpadda och låta minoritetsregeringen få igenom sin budget fast att man inte har majoritet i riksdagen.
Perra83 skrev:Ny skatt från och med idag eller?

Sambons C30 D3 -12 1881kr -> 2302kr +421kr
Min V60 D4 -13 miljöbil 1182kr -> 1520kr +338kr
Svärfars V50 D2 -12 Classic 1088kr -> 1259kr +171kr

Intressant att en C30 D3 blir dyrare.
Intressant att en V50 D2 blir dyrare.
Intressant att en V60 D4 Miljöbil blir dyrare.

Vilka bilar/motortyper har inte fått ett skattepåslag eller får alla det?
VolvoB20 skrev:
Är det någon som tror V kommer stödja budgeten om inte inkomstskatten höjs igen...
Det där kan ju användas åt två håll. För att de Rödgröna skall vara större än Alliansen krävs att V är med i konstellationen. Alltså tror jag att V inte kommer fälla en S-ledd regering, för då kommer Alliansen ta över. Det enda som de sagt sig driva är vinstbegränsning i välfärden, vilket de blivit lovade.
SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Är det någon som tror V kommer stödja budgeten om inte inkomstskatten höjs igen...
Det där kan ju användas åt två håll. För att de Rödgröna skall vara större än Alliansen krävs att V är med i konstellationen. Alltså tror jag att V inte kommer fälla en S-ledd regering, för då kommer Alliansen ta över. Det enda som de sagt sig driva är vinstbegränsning i välfärden, vilket de blivit lovade.
Tyvärr är det väl så att när svetsar Stefan försöker vara statsminister så bestämmer Jonas, Gustav och Åsa, och de tycker illa om all privatbilism och de människor som försörjer sig själva genom att arbeta. Så Sveriges framtid riskerar att bli dålig välfärd för kravet på kvalitet finns inte, bara krav på vinstbegränsning. Höjdskatt på arbete för de som jobbar och höjda bidrag till de som inte jobbar, verkar inte vara ett vinnarkoncept för Sverige i internationell konkurrens.
Ps. vad kan man få för jobb idag med följande CV, http://www.socialdemokraterna.se/Stefan-Lofven/CV/
vända hamburgare, bli försörjd av skattebetalare, fackmedlemmar eller vad är alternativen?
av *pettson*
Mwi skrev:
SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Tyvärr är det väl så att när svetsar Stefan försöker vara statsminister så bestämmer Jonas, Gustav och Åsa, och de tycker illa om all privatbilism och de människor som försörjer sig själva genom att arbeta. Så Sveriges framtid riskerar att bli dålig välfärd för kravet på kvalitet finns inte, bara krav på vinstbegränsning. Höjdskatt på arbete för de som jobbar och höjda bidrag till de som inte jobbar, verkar inte vara ett vinnarkoncept för Sverige i internationell konkurrens.
Ps. vad kan man få för jobb idag med följande CV, http://www.socialdemokraterna.se/Stefan-Lofven/CV/
vända hamburgare, bli försörjd av skattebetalare, fackmedlemmar eller vad är alternativen?
Ps..
Meriter ja..
Gå igenom Sveriges riksdag fullständigt och kika lite på vilka som verkligen har betyg att skryta med. Du kan sluta redan nu, det finns inget imponerande.
Vilka har livserfarenhet då? Menar som vet hur det verkligen slår på folk i landet? Jaså.. det gick lika fort att sortera ut.. dom blev bara en handfull.
Hmm folk med politisk bakgrund där man klappat rygg hela livet och levt på bidrag istället för att PRODUCERA pengar någonstans. Ingen ide.. där är dom flesta.

Hur fina skolmeriter ska kunna påverka vårt land vet jag inte, dom få som har fina meriter har aldrig någonsin varit i kontakt med verkligheten utanför stadshuset,
så det är precis lika illa som att egentligen vara totalt obildad. Att kunna räkna perfekt på ett papper och inte kunna lista ut vad det gör med folk i verkligheten är inte meriterande.
Att kunna hålla brandtal och sen inte kunna förklara varför det slog snett.. det som 95% av Sveriges befolkning förstod redan innan, det är inte heller det meriterande.
Lite som när en viss Persson tyckte Euro valet var klappat och klart. Det kan inte varit några större studielån där inte..
Att hata lobbyister och skattesmitare och sen ta första chansen att bli en när den politiska karriären dalar, inte heller det är särskilt begåvat.
Så meriter är nog inget vi ska ta upp i någon politisk diskussion alls. Inte om meriter betyder fina ord på papper.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]