Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:
Micce1980 skrev:Jo..... ;-) Men, du får ju hålla dig inom tillåtna ramar, där både uppsatta samt inom vad nu lagen anger. Du sitter väl inte och pysslar med saker där då och då som kan ge fängelse ;-)
Jag håller mig givetvis inom det jag får och ska. Skillnaden är att jag inte tvingas till det mekaniskt. Jag kan göra fel, om jag vill, och det är viktigt för mig.
Exakt så. Att KUNNA göra något, rätt eller fel, är väldigt värdefullt för många. Sen hurvida man faktiskt GÖR det eller inte är rätt ointressant.
men det är ju ett ilandsproblem, vilken trimföretag som helst tar bort spärren för en mindre summa, om man nu vill gasa på ännu mer, jag ser då inte problemet för egen del om jag skulle råka köpa en strypt bil då jag optimerar alla mina bilar er el mindre direkt.

Borde ju bli ett rejält skutt i andrahandsvärdet om bilarna är strypta till 130 och de ostrypta går 230.....
Sant, hittar bara boxar, och det klassar inte jag heller som seriöst. Men det kanske kommer framöver, det är ju bara relativt nyligen man börjat kunna modifiera carconfig enkelt på P3-bilarna t.ex.
Ja, än idag har jag då aldrig råkat ut för att en Volvo inte går att optimera, och iom optimering tas fartspärren bort, du kan även välja att bara ta bort fartspärren, men ve gör det,man tar ju hela paketet såklart om man ändå håller på.

BSR och Volvo går hand i hand och de kommer att kunna ta bort din fartspärr om du nu vill det.
När ni ändå är inne på optimering vilka är era favoriter ex BSR,där kan man tydligen återställa lätt till orginal med ett knapptryck låter intressant i mina öron.
Fast det bästa hade ju så klart varit om man kunde göra det helt själv,ladda ner färdiga mappar och uppdatera på egen hand...
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 31
En massa felmeddelanden!

Felmeddelandena är tillbaks igen. Bilen k&oum[…]

Letar oljetryckmätare

EU, Tullverket och Sveriges regering får all[…]

Förargligt, stulna navkapslar