Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Dom som blir drabbade mest är väl dom som har en XC70/XC90 D5 AWD Automat, blir ju skyhög skatt på dom nu.
VolvoB20 skrev:Är det någon som tror V kommer stödja budgeten om inte inkomstskatten höjs igen...
Det har ingen betydelse. Decemberuppgörelsen innebär att inkomstskatten inte kommer att höjas i vårbudgeten. Den dörren är stängd.

Sedan får v rösta precis hur de vill.
torbjorn_75 skrev:
VolvoB20 skrev:Är det någon som tror V kommer stödja budgeten om inte inkomstskatten höjs igen...
Det har ingen betydelse. Decemberuppgörelsen innebär att inkomstskatten inte kommer att höjas i vårbudgeten. Den dörren är stängd.

Sedan får v rösta precis hur de vill.

Dörren är stängd? Kan du utveckla det?
torbjorn_75 skrev:
Sharkbait skrev:Dörren är stängd? Kan du utveckla det?
Självklart. Statsminister Stefan Löfven om Decemberöverenskommelsen i Dagens Nyheter:

Hur mycket kan ni ändra med tilläggsbudgeten?

– Inkomstskatterna kan vi bara ändra vid årsskiftet. Den dörren är stängd.
Decemberöverrenskommelsen sträcker sig över två valperionder dvs 8 år har man ju sagt.

Nog finns det tid att rulla ut S+MP+V skattehöjningar.

Att man blev nedröstad å nu innan jul var ju bara en tillfällig glitch...
katteniris skrev:Nu är ju ändå bensin och diesel billigare än på länge, så den totala ekonomin torde bli bättre för de flesta bilister under 2015.

Jag tror inte att man skall jubla över de "billigare" priserna som gäller för tillfället. Priserna kan sticka upp/ned över en natt så att säga. Skatten på bränsle är inte lika känsligt som dagspriset för bränsle.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema