- tor 27 feb 2020, 08:32
Prova med att inte "knappa in V70, 2006 " utan bara trycka på Read vehicle efter du valt "region" NOR
Moderator: Moderatorer
spilloljan skrev:Hej,Jag har inte haft chans att testa min med en DICE-enhet än eftersom den inte anlänt, men jag laddade ner en VM-template från roxanaschram på Sweedespeed, verkar funka bra. Du installerar alltså virtualbox alt VMware och importerar. Men det finns också filer för installation utan virtualisering.
Jag köpte en Vida Dice 2017 men fick aldrig möjlighet att installera programvaran på datorn. Hade då fel operativsystem och liknande. Sedan såldes bilen.
Igår blev jag ägare till en V70 2010 igen så det hade varit intressant att få igång diagnosverktyget.
Nu inser jag att jag har lyckats slarva bort mjukvaran som var på DVD-skiva.
Är det någon som vet hur jag kan få tag på mjukvara till mina Volvo Dice 2014D?
Steffe3 skrev:Lägger du till bilen manuellt så fungerar den generationen ut åtminstone som jag har förstått det.Det där var intressant. Har inte nån nyare Volvo. Men andra här på forum har,.
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... 16-p3-cars
aldrigstanna skrev:Såg att man kan köpa någon version av vida på usb minne. Alltså vanliga 2014, men det körs gfrån usb, med operativsystem och allt. Så kan man bara köra in usb, starta från det och så är datorn redo. Sen kan man ju använda det på alla datorer. Dock rätt dyrt, mellan 100 och 200 pund.Då känns det ju vettigare att ta någon av dom färdiga VM som finns och konvertera till en ISO du sen klonar till en USB-sticka. Jag gjorde något liknande, fast jag klonade det till en intern disk jag stoppade i en gammal bärbar jag hade. Funkade bra.
Någon som provat?
De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]