Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Gör inte misstaget bara att tro att det är samma upplevelse bakom ratten Touareg och Cayenne. Har faktiskt kört båda i 3.2 utförande (gamla generationen) och redan där är det två helt olika bilar. Den senaste generationen Cayenne ska vara ännu mer avlägsen VWn.
av Linqid
Jag håller med Lövet. För ett antal år sedan när både Touareg och Cayenne ännu var inne på sin resp. första generation hade vi en Touareg V6 och en Cayenne V6 i släkten och den senare var en helt annan bil. Jag har inte kört den nya Cayenne men väl Panamera, och det finns inte en VW i världen som kan närma sig där.
Användarvisningsbild
av Guru
simonhalmstad skrev:Har hittat 2 mystiska S80 bilar
.
http://www.blocket.se/halland/Volvo_S80 ... ?ca=20&w=3

1. S80 T4 manuell MY14 tillverkad 2013-02 :-O) (S80 med gamla fronten my13 tillverkades ju längre än till 13-02)
* momentum, digital-tv, taklucka, Premium sound + blis

2. S80 D4 MY14 manuell tillverkad 2013-02 med ungefär samma utrustning som T4:an
* momentum, Digital-tv,taklucka,premiumsound,blis,VOC,crystalwhite+ keyless, textilmattor premium, analog mätare.
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=20&w=3
Är det några förseriebilar/ ihopplock tro? Februari 2013 visade dom väl inte upp MY14?

Som exempel är här en my13 bil som är nyare än båda ovanstående, nyare och tillverkad senare.
http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_S80_ ... ?ca=20&w=3
S80 T4 är byggd 13w08, S80 D4 är byggd 13w07 och båda är enligt samma spec som 13w20 och klassas som MY14.
Förseriebilar helt enkelt. Eftersom de säljs så är de likvärdiga med normala 13w20-byggda bilar.
Användarvisningsbild
av MartinS
T4:an har ju aldrig varit påställd, mest troligt har den gått som test eller demo i Hällered eller Torslanda, om jag får gissa.
Användarvisningsbild
av crumpets
Lövet skrev:Gör inte misstaget bara att tro att det är samma upplevelse bakom ratten Touareg och Cayenne. Har faktiskt kört båda i 3.2 utförande (gamla generationen) och redan där är det två helt olika bilar. Den senaste generationen Cayenne ska vara ännu mer avlägsen VWn.
Det är ju det värsta av allt! Det är säkert en grymt jävla bra bil! Om den åtminstone hade varit kass eller alldaglig hade den inte riskerat Porsches varumärke. Nu är både Cayenne och Panamera så bra bilar att Porsche allvarligt riskerar att göra Alfa Romeos resa från sportbilstillverkare till att leva på halvkombis och familjebilar. Mitt hjärta blöder :(
Sedan skulle det ändå inte kännas rätt att ratta en vw/audi hur porsche-tunad den än var. Dieslarna t.ex. ska vara bland bilvärldens bästa! Dessa ids inte ens Porsche göra själva utan det lejs ut... Säkert en underbar bil om sånt inte stör en, men mig stör det något gruvligt...
av Lövet
Se det istället som att Cayenne ger Porsche ekonomiska muskler att fortsätta göra 911an till klassens bästa bil. Skulle man enbart satsat på sportbilarna skulle man missa hälften(!) av intäkterna. Säga vad man vill om Cayenne och Panamera men de är försäljningssuccéer.
av perhall
Porsches VD har ju sagt att utan Cayenne skulle de inte ha kunnat överleva.
Det är bara att gilla läget, det är aktieägarvärde som styr.
Var så säkra, Porsche kommer fortsätta med billigare och enklare modeller som en baby-Panamera (600 000 kr?)
Macan kostar 595000 340 hk bensin el 250 hk diesel
båda 6-cyl
skulle inte förvåna mig om det finns en 4-cyl för 539000 snart
sen kommer det en "Business edition" med xenonljus och parkvarnare för 499000 företagsnetto
...
av Lövet
Misstänker att det här är resultatet av någon med begränsad budget men vääääldigt sugen på designpaket
http://netbil.se/Auction/Details/17537/ ... 4F--180hk-
Bild
Bild
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 100
Däck dimensioner

Volvo 940 sänkt med orginal turbo fälga[…]