Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Självklart :-D Beställde ju 2014D i mitten av veckan :-)
av KnotVillage
Har installerat Vida på säkert 20 datorer genom åren men nu kommer jag inte längre än till den vita localhost sidan. Windows W7 Ultimate och helt nyinstallerat. Normalt ska ju isoview loggan dyka upp men det gör den ej.
Användarvisningsbild
av Derank
Alexas skrev:Ser att säljarna i Kina har börjat exportera en ny version av VIDA, 2015A, som ska supportera bilar ända upp till modellår 2019!

Någon som testat?
Finns det ens?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av RobinH
Känner att jag måste dela med mig av eget trubbel med installeringen av Vida, ifall det kan hjälpa andra.

(Alla installationer gjorda i virtualbox)

Först provade jag den färdiga virtualbox filen som finns tillgänglig på forumet swedespeed, den funkade direkt efter konvertering, dock engelska.
Därför försökte jag skapa en svensk version från 2014D installer (vanliga installering) på windows 7 pro, prövade flera gånger, flera dagar med olika förinstalleringar, ominstallationer, felsökningar.. inget funkade, alltid samma ”Vida not ok”.

Hade gett upp och tänkte nöja mig med engelska versionens virtualbox, men hittade då denna sida med en rysk/engelsk version som funkade direkt på windows 10 då man följde anvisningarna.
Behövde bara lägga till den svenska installationsmappen :-)
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... 4&start=50
Användarvisningsbild
av ER
Frågan är ju hur man kommer runt att det är 100% online. Går att ladda ner Vida 2015 gratis via Volvo men utan prenumeration så fastnar man fort.
Användarvisningsbild
av Derank
ER skrev:Frågan är ju hur man kommer runt att det är 100% online. Går att ladda ner Vida 2015 gratis via Volvo men utan prenumeration så fastnar man fort.
Det finns väl inget att ladda ner längre iom att allt ligger online ?

Användarvisningsbild
av ER
Jo du laddar ner klienten eller vad man kan kalla den och har den på aktuella datorn, databasen ligger sen online och kräver ett konto med prenumeration.
Användarvisningsbild
av Derank
Jo klienten såklart.

Är det verkligen bekräftats nånstans att 2015d finns och fungerar?

• 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 241

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]