Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
kmi skrev:japp, de har mange "udda" biler hos kristianstadsautomobil. Min V60 2.0T kom derfra som også var en bastard fra ägt af volvo
Gick runt & kollade då jag servade bilen för nån vecka sedan & denna väckte ett habegär. Mums va snygg den var. Är inte så förtjust i vita bilar, men Crystal white metallic har gjort att jag skulle kunna tänka mig en vit.

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=0 ... =kaab/2011
Användarvisningsbild
av börne
mattish skrev:Shit vad snygg inredning på den vita!
Va ännu snyggare live då den ser lite orange ut på bilden... Samt instrumentpanel i läder... vill ha. Den stod jag & dreglade på ett tag :D
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Sjukt udda kombo!!

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc60/ ... AY8cAXAcAA__!

Läge för nyförvärv MartinS? :D :wink:
Du menar att den inte är R-Design? Bara udda i Sverige, men absolut, hade den haft rätt färg (vilket den inte har) och det hade varit dags för byte hade den passat mig som handsken:)

Vet faktiskt inte vad jag skall byta till den dag det blir aktuellt, att lägga 300 i mellan för att få en i princip likadan bil man har men nyare känns rätt trist.
av Johanu71
Min far är en riktig bilfantast med Volvo och 60-tals Fordar som sin stora passion. Han är 71 år, gillar NASCAR och kör -65 Mustang och -64 Galaxie bl.a.
Han kör också en V70N 2,5T MY05 med drygt 5000 mil på mätaren. Han kör soliga, torra dagar och knappt 500 mil om året. Håller i stort sett alltid gällande hastighet.
Själv ligger jag på 500 mil i månaden i min XC70 och väntar ny bil om 1-2 veckor. I samband med mitt bilbyte nu så har också min far fått för sig att det är dags för ny bil. V70 kanske trots allt var för stort för min kära far och mor på ålderns höst. En V60 blir nog bra, ser ju frän och sportigt ut.

Således lades en beställning i helgen. Sportigt skulle det vara. Manuell, Många hästkrafter, Styling, Stora svarta fälgar, Mörka rutor, Metallic :?:
Helst en T5:a :!:
Då gubben insåg att en ny T5:a kommer med automat och Momentum så blev det problem :?:

-Vafalls, jag vill inte betala för en massa krims krams som jag inte behöver (läs. xenon, bluetooth, p-sensorer etc.) :roll:
-Jag vill ha en bil som dem byggdes förr. Man valde de tillbehör man ville ha och inget extra skit. :roll:
- Va, bygger inte Volvo 5-cyl. längre. Nä nu j-lar. Inga motorer i bilarna längre heller. :roll:

Nu började säljaren svettas lite lätt och visste dessutom inte riktigt vad han skulle svara. :lol:

Efter ett antal anekdoter om hur många Volvo han minsann kört och hur bra det är med stora amerikanska motorer och hur mycket bättre det var på PG Gyllenhammars tid bla.bla.bla. så såg säljaren direkt olycklig ut. :lol:

Plötsligt så säger Gubben.

-Nä, skall vi ta och beställa då. :!: :?:

-eh, ok, vad skall vi sätta ihop för paket, säger säljaren och ser lite piggare ut. :o

Det är nu Gubben tar i från tårna och drar till med en;

V60 T4 Manuell Bas MY15 216 000;-
Polestar Optimering 9 200;-
Silver Metallic 7 900;-
Modin Black 18" 18 125;-
Stylekit Ironestone 14 400;-
Lågt Sportchassi 3 900;-
Tonade Rutor 3 500;-
Svarta Backspeglar 1 480;-

NO MORE!!!

Tot: 319 515;-
Att betala efter rabatt: 291 000;-

Här snackar vi om en bil med plastratt, bas radio, halogen lampor, ingen farthållare, textilklädsel, inga radioknappar i ratten etc. men den kommer att se ut att gå i 250km/h stillastående. :mrgreen:

Säljaren bara skakade på huvudet och skrattade när vi gick därifrån. Själv höll jag på att garva ihjäl mig :mrgreen:

Farsan? ja han sken i kapp med solen och tyckte att han gjort världens bästa bilaffär. :mrgreen:

PS Älskar Dig ändå, farsan.

Hälsn. Uffe
av Lövet
:lol:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Beställdes den verkligen utan farthållare och med plastratt och utan rattknappar? :-O)
av Linqid
Hoppas inte han tänkt sälja den inom ett par år för det andrahandsvärdet kan inte vara kul... :lol:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 100
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]