Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
Från Estland rapporterar idag ännu en mycket nöjd användare:

Thank you very much, Bengt, for this additional test report from Ukraina Military.

Another one of our users here in Estonia had the same results - saving about 1.5 liters of fuel on 100 km. This is indeed an amazing product that stands out from the many other things that are offered.
/Johann
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu vet jag inte vad jag skall tro. Jag tankade tidigare idag och räknade fram 0,91 l/mil. Bara på grund av ett test kan jag inte direkt säga att detta måste fungera. Värt att nämna kan ju vara att det varit mycket varmare på sista tiden, vet inte hur mycket detta kan ha påverkat men alla vet ju att en varm bil drar mindre än en kall.
Hur som helst skulle det vara intressant att fortsätta testet så att man kan få klarhet i hur det ligger till.
Hur mycket ska du ha för 5 piller till?
av bdp003
Tomas88 skrev:Nu vet jag inte vad jag skall tro. Jag tankade tidigare idag och räknade fram 0,91 l/mil. Bara på grund av ett test kan jag inte direkt säga att detta måste fungera. Värt att nämna kan ju vara att det varit mycket varmare på sista tiden, vet inte hur mycket detta kan ha påverkat men alla vet ju att en varm bil drar mindre än en kall.
Hur som helst skulle det vara intressant att fortsätta testet så att man kan få klarhet i hur det ligger till.
Vad glad jag blev Tomas :-)

1,00-0,91= 0,09liter ca 9% mindre förbrukning

Helt inom utlovade och garanterade 7-14%.

Visst skall du fortsätta testen,
och därefter ABSOLUT avbryta den ... (överrraskad ;-))

för att kunna dokumentera för alla här, hur förbrukningen GÅR UPP IGEN!
det kan då ta några tankningar 3-4 innan du är tillbaka på ren cylinder utan nanobeläggning igen.
Jag gissar din förbrukning går upp till exakt
1 lit/10km igen.

Är du redan övertygad så beställ 30 kapslar (ca 17:-/st)
för 1 års normal förbr. (10 pack ca. 22:-/st)
https://backoffice.myffi.biz/shop.asp?s ... MPG&loc=UK

Eller maila mig så kommer vi överrens om pris för 5st. till!
[email protected]

Mvh
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mugge
Tomas88 skrev:Nu vet jag inte vad jag skall tro. Jag tankade tidigare idag och räknade fram 0,91 l/mil. Bara på grund av ett test kan jag inte direkt säga att detta måste fungera. Värt att nämna kan ju vara att det varit mycket varmare på sista tiden, vet inte hur mycket detta kan ha påverkat men alla vet ju att en varm bil drar mindre än en kall.
Ja Tomas88, värmen är en möjlig förklaring. Förra året noterade jag att min 945:a i sommarvärme låg konstant under 0,85 l/mil medan den resten av året höll sig över 0,90 l/mil (totalt ca 500 mil i värme och 1000 mil i kallare klimat). Bengts redovisning av 1,22 l/mil på en 740 ("baseline") verkar något onormalt (stadskörning, klumpfot, någon som slangat?). För att ens överväga att tro på resultaten skulle jag vilja se en betydligt mer detaljerad redovisning av åtminstone 3, helst 10 tankningar för "baseline", inklusive redovisning av hur bilen körts före varje tankning. Och givetvis minst 10 tankningar efter behandling. Ingen av de länkar jag lyckats följa har varit i närheten av någon statistiskt kvalitativt underlag...

I övrigt känner jag mej lite skeptisk till att detta forum får fungera som marknadsplats på det sätt som sker i denna tråd :???:
av bdp003
mugge skrev:
I övrigt känner jag mej lite skeptisk till att detta forum får fungera som marknadsplats på det sätt som sker i denna tråd :???:
Jag hoppas ingen misstycker att spara ca. 100:-/tankning. :-)

Funnes det andra bra produkter...vore jag mer än glad om ngn berättade hur jag kunde spara mina pengar. :-)

Varför kan man inte diskuttera dom...och inför detta forums kritiska blickar komma fram till vad som fungerar och inte fungerar.

Denna tråd har VÄCKT stort intresse... 6547 visningar,
tvåa i hela Allm Bil disskussionsforumet
efter Etanol & Volvo (där ser man bränsleintresset)

Låt tråden leva..inte för min skull..utan för DIN och andras egna pengars/miljö & bilars skull 'mugge' :-)

Mvh
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
bdp003 skrev:Här är två testresultat jag kommit över:
"MPG-Cap and MPG-BOOSTTM additives ensure:
- chemical increase of fuel octane rating up to 4.7 octane units and increase of
fuel cetane rating up to 2.0 units;
Mvh /B
Oh vilket superduper-mirakel-preparat, det måste ha en inbyggd intelligens.

Om man häller det i en bensinbil så ser det till att bränslet blir SVÅRARE att själv-tända d.v.s oktanhalten ökar 4.7 units !!!!! Vilket är EXTREMT MYCKET

Häller man det i en dieselbil så vips så blir bränslet LÄTTARE att självantända d.v.s högre cetanvärde. 2 units vilket också är megamycket!!!

Visst finns det preprat som gör detta min inte SAMTIDIGT, vissa gör bränslet lättantändligare av värme/komp. Andra svårare att antända, men inte på samma gång? Ock int emed 4.7 steg!!!

Med dessa mirakelpilller kan du köpa skitbillig lågoktanig östeuropabensin stoppa i en tablett och vips har man svindyr högoktinig racingsoppa i tanken. Varför handla V-Power på shell.....
Användarvisningsbild
av mugge
citerat1 "Om man häller det i en bensinbil så ser det till att bränslet blir SVÅRARE att själv-tända d.v.s oktanhalten ökar 4.7 units !!!!! Vilket är EXTREMT MYCKET"

-Nej , inte om bränslet från början hade ett oktantal under 80 vilket framgår av det ukrainska dokumentet. Känns ganska oseriöst att lyfta fram en sådan siffra...

citerat2 "Jag hoppas ingen misstycker att spara ca. 100:-/tankning." Med de siffror Bengt redovisar så är potentialen för min del på sin höjd en tjuga :( (Du kanske samtidigt ska hoppas att ingen misstycker att betala 22 kr extra per tanking - för det var väl vad pillren kostade?)
av bdp003
mugge skrev:citerat1 "Om man häller det i en bensinbil så ser det till att bränslet blir SVÅRARE att själv-tända d.v.s oktanhalten ökar 4.7 units !!!!! Vilket är EXTREMT MYCKET"

-Nej , inte om bränslet från början hade ett oktantal under 80 vilket framgår av det ukrainska dokumentet. Känns ganska oseriöst att lyfta fram en sådan siffra...

citerat2 "Jag hoppas ingen misstycker att spara ca. 100:-/tankning." Med de siffror Bengt redovisar så är potentialen för min del på sin höjd en tjuga :( (Du kanske samtidigt ska hoppas att ingen misstycker att betala 22 kr extra per tanking - för det var väl vad pillren kostade?)
7-14% av en full tank = 60 liter x 10,50:- (snittpriset på E95 bensinpriser.nu)

0,07 x 60 x 10,50 = 44,10 SEK
0,14 x 60 x10,50 = 88,20 SEK

- (ca 15:- - 22:-) för en kapsel beroende på mängd 10,30,60,120 st.

Max. vinst för DIG 88,20 - 15 = 73,20:-
Min. vinst för DIG 44,10 -22 = 22,10:-
däremellan hamnar du Mugge.

Detta är DINA pengar DU behåller i längre körsträcka mellan tankningarna. :-)

Sedan DESSUTOM 4 +:

(A. 7-14% garanterad bränslebesparing,)

B. längre motorlivslängd, lägre friktion/bättre smörjning
C. 11-16% ökning av hästkrafter!
D. 75% mindre utsläpp! 75-90% mindre NOx, CO
E. Oktanhöjande. Höjer 95 oktan till "ca. 100 oktan"

Enbart 75% mindre utsläppen skulle få en sann naturvän att betala 20-lappen (troligen) :-)

Mvh
Användarvisningsbild
av mugge
...men, jag har det senaste halvåret tankat diesel för 9:70 i snitt - 45 l brukar det gå i -> 8-45 kr i vinst per tankning förutsatt att de besparingssiffror du redovisar stämmer.

Jag har dokumenterat min egen goda förmåga att köra snålt - mina förbrukningssiffror brukar ligga kring NEDC:värdena för blandat oavsett bil (till skillnad från din 740 som du redovisade ca 40% högre förbrukning än NEDC blandat som din baseline). Utifrån detta finner jag det ganska optimistisk att förvänta även med en 7%:ig förbättring av bränsleförbrukningen.

I min nyfikenhet har jag surfat runt på webben för att finna uppgifter som styrker dina påståenden om förbättrad ekonomi och minskade utsläpp. Jag har dock inte lyckats hitta en enda undersökning (även bland dem du tipsat om) som lever upp till fundamental vetenskaplighet. Detta gäller i än högre grad för dina punkter B-E (hur får du ihop punkten E förresten? i den ukrainska rapporten du hänvisar till uppger man en ökning från 95 till cirka 96 oktan). Mycket är enskilda vittnesuppgifter av personer som samtidigt på ett eller annat sätt marknadsför produkten precis som du (och som före pillertillsats legat på en ganska hög förbrukning). Andra är öppet kritiska mot produkten och underbygger sin kritik med tydliga, vetenskapligt godtagbara resonemang.

Nej, med utgångspunkt från all information som du generöst bistått med tillsammans med vad jag själv lyckats snoka fram har jag ingen anledning att tro att dina piller ger annat än möjligen ytterst marginell effekt för min bränsleförbrukning och mina utsläpp. Jag håller det för mer sannolikt att jag skulle göra en förlust på 15-20 kr per tankning och riskera problem med mina spridare.

Som lite kuriosa kan jag berätta att min bränsleförbrukning varit 10% lägre de senaste 100 dagarna jämfört med de 100 dagarna innan dess.
av bdp003
Ok, vad säger du om en verklig test!
Maila mig din adress , så sänder jag dig 2 kapslar
på min bekostnad. Bara för att få höra dig kommentera resultatet.
Du blir lika pos. överraskad som vi andra som testat. :-)

På nätet hittar du knappast hela sanningen om MPG som du säger,
där håller jag med dig.

Så testa själv mugge...och återkom med en rapport.

Spridarna håller garanterat! Ingen har rapporterat ett enda problem med spridare och mpg.

Jerry Lang körde upplöst MPGkapsel genom mikrofilter (om du vet hur extremt finmaskigt det är) Ingenting nada 0 blev kvar i filtret.

Alltså allt ner till mikroskopisk nivå som finns i kapseln går igenom bränslefilter spridare osv... och förbrukas nästan fullständigt i förbränningen.

73 000 användare. Hur många spridare finns det inte där som fungerar varje dag med MPG kapslar. :-)

maila din adress,
så har du ett kuvert m 2 kapslar om två dagar.

Mvh
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 36

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]