Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

mbc skrev:Har aldrig handlat på vparts så jag vet inget om deras företag, men när jag skulle köpa stänkskydd fram till min nya bil tyckte jag att dom hade till bra pris så jag hade bestämt mig för att handla där.
Som tur var så sa jobbarkompisen vad han betalat på Volvo så jag åkte dit och köpte dom billigare där istället.
Inga jättesummor men drygt 60 spänn billigare och slippa frakten tycker jag är bra och dessutom originaldelar.
Märkte det också, så det är surt. Man förväntar sig ju att de ska vara billigare än Volvo men icke. Var köper Vparts in originaldelarna??
Samma upptäckt gjorde min kollega som skulle köpa koppling till sin V40 -04. Både skruvat och bildelaronline24 var dyrare än volvo!

Det lönar sig alltså att kolla runt Varje gång man ska köpa något..
Variosboy skrev:Samma upptäckt gjorde min kollega som skulle köpa koppling till sin V40 -04. Både skruvat och bildelaronline24 var dyrare än volvo!

Det lönar sig alltså att kolla runt Varje gång man ska köpa något..
Jo. Tändstift till 940, pris för en sats:

Volvo, i butik: 186 kr
Vparts: 229 kr
Skruvat: 249 kr

Alla dessa stift heter "Volvo" och är vad jag begriper identiska, ser åtminstone helt lika ut.
Jag har handlat på http://m.mister-auto.se/sv/ senaste tiden. Verkar funka bra. Köpte bl.a tändstift till dotterns Mazda 6 -07. Köpte Bosch Platina Idrium med 6000 mils intervall (det satt sådana Mazda original i) för 435 sek ink. frakt och försäkring (50kr) för fel leverans och gratis retur. 89 sek st. "Vanliga" tändstift c:a 35 - 40 sek/st.

Mvh
Lennart
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS