Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
Krakus skrev:Ursäkta. Är det 30 eller 34 kronor kilot?
;)

//////
Klart du ska satsa på en V70 i så fall.
Haha, såg nu att jag hade skrivit fel :lol: (fixat)
Lucif3r skrev:Min granne har en S80 -00 eller -01 som jag har kört och åkt en del i. Kan inte påstå att komforten i den är något speciellt. Ungefär som min V70 skulle jag vilja säga.

Men en S80 kommer aldrig i närheten av lastutrymmet i t ex en V70, 855, V90 osv. Behöver/vill man ha utrymme så ska man ha kombi, inte nå halv-kombi/stor sedan tjafs! 8)
Så sant, och det är ju just utrymme vi är ute efter :)

Vi sitter och kollar på en V70 ´99 just nu , så vi får se vad som händer denna vecka.
av JohnB
Poängen med rekommendationen av S80 var att den kostar en 1/3 av vad en V70N gör. Behöver man en kombi har man få alternativ om man är ute efter bra ljudkomfort på våra ko-stigar. E-klass Merc är det som kommer först om jag tänker efter...

/John
av Krakus
Vad en del klagar. Här får ni gratis ett tips som kostar nästan inget! Och jag kan lova en tyst, mycket tyst färd i bilen!

Skaffa öronproppar!
;)
Användarvisningsbild
av teddysoft
Krakus skrev:Vad en del klagar. Här får ni gratis ett tips som kostar nästan inget! Och jag kan lova en tyst, mycket tyst färd i bilen!

Skaffa öronproppar!
;)
Alla tips är välkomna, och lite kritik (bra som dåligt) är ju aldrig dumt, så man får en lite större uppfattning om vad folk menar. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Krakus skrev:Vad en del klagar. Här får ni gratis ett tips som kostar nästan inget! Och jag kan lova en tyst, mycket tyst färd i bilen!

Skaffa öronproppar!
;)
Det är faktiskt inte helt dumt. Det kör jag ibland på långfärd. Riktigt skönt!
av Krakus
crumpets skrev:

Skaffa öronproppar!
;)
Det är faktiskt inte helt dumt. Det kör jag ibland på långfärd. Riktigt skönt!
Det gjorde jag förr med :)

Blev aldrig stoppat av farbror blå. Undrar om de kan ha åsikter om detta.
Användarvisningsbild
av wissel
Helt klart en V70 så sen dukan o har råd med.
Jag åker på Lättmetallfälgar, 15" och 65 profil med Hankok däck.
Nynäsvägen (Grov asfalt) med 100 km och farthållare ger 63 db. mätt med App o Iphone
Jag är helnöjd. Jag har i o f s laminerade rutor runt om.......
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]