Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Larzan
- Pegga 206 runt 00, gti, liten rolig och bränslesnål. Hyfsad säker.
- Mazda 323 runt 00-01. Tuta och kör, bränslesnål, smidig.
- Citroën Xsara VTS. Runt 03. Klart underskattad bil. Snål och otroligt nog rätt rolig att köra.
- Alfa Romeo 156 2.0 TS runt 01. Halv Ferarri. Gillar man köra bil så är detta en riktigt rolig bil.
Användarvisningsbild
av erikn
Vi köpte en Polo 1,6 4-dörrars i februari för 12000 kr som då gått 14000 mil. Hittills vad gäller mekande har vi fått byta tändstift och tändkablar, men det ska man ju inte behöva göra så ofta. Och oljebyte förstås.

Har kört ca 1200 mil, den drar mellan 0,65 och 0,7 med 50% E85. Det blir en bränslemilkostnad på ca 8:50-9:00 kr.

Hur krocksäker den är vågar jag inte uttala mig om. I övrigt går den hyfsat tyst, och är motorstark. 4 man sitter ganska bra, men bakluckan rymmer inte så mycket.
av Krakus
Jag tror att:
Väljer du en Volvo, har du en säker bil som nästan alla kan laga. Och till relativt liten peng. Tar du Corolla, får du en lite mindre, mindre säker men tillförlitligare bil!
Om du är lite händig, är Volvon ett mycket bättre val.
Större, säkrare med massvis av reservdelar! Och med ett forum, utöver det vanliga!
av Larzan
Audi A3. (Annan framvagn är den som krånglar vanligtvis.)

Grabben ska övningsköra och bygga på den, Så nu jagas det A3'or.
:D
av Bewsfroe
Har varit och kollat på Corollan jag länkade tidigare. Ser bra ut på bild och papper men fyfan vilket mög. Känns som en skokartong med hjul. Skralt och jävligt. Dessutom va kopplingen sopslut.
Åkte vidare och kollade på en S40, sopslut den oxå. Kändes som lådan håll på att lossna vid motorbroms och växelspaken gick väl att föra 1 dm i sidled åt båda hållen när man hade växel i :lol:

Så vi letar vidare!
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]