Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av noclean
kul att se vad prisskillnaden är om man köper bilen som vi vanliga får göra min bil en snabbräkning på "bygg din egen bil" gämfört me länken överst visa på 40000:- skulle känna nån på volvo som köpte bilen o gav honom 10000:- så har man ju ändå känat på affären :)
Användarvisningsbild
av elmuppo
Brainded skrev:Eluppvärmt säte har de ju slutat med, eluppvärmd ratt har jag aldrig sett. Tror de lär in med lite fler "lyx-funktioner" om de vill kunna konkurrera med de stora premiummärkena på riktigt.

/Anders
Hade jag på min 960 från 91! Så jävla bra!
av matzen10
branx skrev:
Brainded skrev:Eluppvärmt säte har de ju slutat med, eluppvärmd ratt har jag aldrig sett. Tror de lär in med lite fler "lyx-funktioner" om de vill kunna konkurrera med de stora premiummärkena på riktigt.

/Anders
Borde väl finnas på eftermarknaden?? Jag kan iofs Googla själv men tänkte höra om någon initierad vet. Nu när vintern lackar för dörren är det ju inte så tokigt att kunna erbjuda passagerna lite hyvens rumpvärme!
Ovh rattvärme till föraren.. 8)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av elmuppo
matzen10 skrev:
branx skrev:

/Anders
Borde väl finnas på eftermarknaden?? Jag kan iofs Googla själv men tänkte höra om någon initierad vet. Nu när vintern lackar för dörren är det ju inte så tokigt att kunna erbjuda passagerna lite hyvens rumpvärme!
Ovh rattvärme till föraren.. 8)

M V H
---> Matz
Måste gå att hitta på nån skrot nånstans?!
Annars kanske man får bygga något själv. virra in ratten med såndär
värmekabel man har till VVS :)

//Branx
av Pebben
Alminjo skrev:El uppvärmd ratt !!! Det skulle vara det smartaste volvo kom på!!
Har bensinvärmare i bilen och hela bilen är varm o skön när man kommer in, allt e bra - förutom att ratten är ISKALL!!

EL.uppv. ratt - åtminstone som tillval :!: :?: :!: :!:

Jo BMW har haft det i 10år så då är det väl dags för Volvo att komma på det som vanligt, sist med det mesta... (förutom säkerhet)
Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]

Köpte en nästan ny XC40 i okt-24. Sedan […]

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]