Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Detta påminner mig när jag hämtade ut en sprillans BMW 130i, Alpinvit, i Stockholm och på vägen hem stannade vi på Mcdonalds utanför Arboga, ställde bilen nära entren. Det skulle jag inte ha gjort! Tre killar gick förbi och repade upp bilen med varsin nyckel. Jag såg det dessutom och sprang ut men vad göra... Sent på kvällen och dom var sådär hotfulla som människor kan bli ibland. Jag gick in och käkade upp burgaren, sen dess har jag aldrig beställt en McFeast igen. :roll:
lobbysleeper skrev: Vågar inte ta två rutor för då kommer väl någon sur jävel och gör nåt "hyss" på bilen bara för att markera att man minsann inte parkerar på det viset...
Det har jag råkat ut för när jag parkerat på två rutor, men när man snällt förklarar att man hellre tar skäll av någon för att man är "dum" än att man ska bli tvungen att lacka om sin bil så har de faktiskt tagit det med ro..
av Amli
Även jag siktar in mig på de bortre ytterplatserna. Just det där när andra förare siktar in sina platser runt ens egna bil är tröttsamt. Men det är inte lika lätt om man har de yttre platserna. Det är oftast bara när det rundar bilen som det händer.
Jag vill även ogärna ha bilar på min högra sida då man vet att i alla fall alltid föraren ska ut ur sin bil. Har man bilen till vänster om sig finns chansen att det är en ensam förare och då ska ingen passera den sidan med handväska m.m.

Att ta 2 platser finns inte i min värld. Det stör jag mig på något enormt när andra gör.
Amli skrev: Att ta 2 platser finns inte i min värld. Det stör jag mig på något enormt när andra gör.
Kanske ska tilläggas att det ALLTID finns gott om platser totalt sett när jag gör så.
Det är ju inte så att man ställer sig över två platser om det bara finns dessa två platser kvar..
Har lärt mig vilka dagar/tider som MAXI och COOP har minst antal kunder och väljer således att handla dessa dagar/tider.

Har förståelse för att någon kan bli sur över det, men finns det 50 lediga platser till när jag tar två, och nån blir sur och säger något tar jag det med en klackspark och tänker: "stackars människa som inte får göka tillräckligt ofta"!
av Lazy
Ja intressant detta med skador på parkeringsplatser, har själv fått en del repor och små bucklor på mina bilar genom åren och på en ny bil känns det alltid extra jobbigt, i somras när jag parkerat bilen på en stor parkering vid ett köpcentrum stannade jag kvar ute medan frugan var inne och handlade och under dom 45min. kunde jag bara konstatera att det var skrämmande många som bara smällde upp dörrarna utan att kolla vilket avstånd de hade till bilen bredvid, mest från stressade personer, barn, 75+, företagsbilar och skrotbilar.

Jag försöker nu hitta p-plats mellan nyare bilar och hoppas att de ska stå kvar längre än jag. ;-//
Senast redigerad av 1 Lazy, redigerad totalt 0 gånger.
av plamek
Ja det är ju helt otroligt, man ställer sin XC70 en tidig lördag lååångt lååångt bort från ingången på Ica Kvantum, och när man kommer ut igen är det en bil parkerad intill...? Det finns ju en hel fotbollsplan med yta att parkera på, varför bredvid min bil? Fungerar min bil som Härken (ledarrenen) i en renhjord eller?
av Amli
Variosboy skrev:
Amli skrev: Att ta 2 platser finns inte i min värld. Det stör jag mig på något enormt när andra gör.
Kanske ska tilläggas att det ALLTID finns gott om platser totalt sett när jag gör så.
Det är ju inte så att man ställer sig över två platser om det bara finns dessa två platser kvar..
Ja, det är ju en skillnad förstås.
På vissa ställen finns t.ex. Ikea, ICA mfl. det s.k. "familjeparkeringar" med bredare rutor just för att barnfamiljer ska kunna ta sig in och ur bilen enklare.

Men inte en chans att det finns lediga platser för vem står där? Jo "Nisses bygg", "Pelles VVS", "Görans El" och "Nilssons måleri" dvs. alla lata hantverkare som inte orkar gå 2 meter i onödan.

För övrigt samma bilar man kan se parkerade på diverse gräsmattor, i blomsterrabatter eller på någon cykelbana eller trottoar. :wink:
av AndS
:lol: Denna tråden blir bara mera och mera otrolig :lol:
Nu är vi inne på att andra ska förstå att om man ställer sig avsides så får ingen annan parkera bredvid :lol: måste bara på nytt klippa in vad som skrivs :lol:
"när man kommer ut igen är det en bil parkerad intill...? Det finns ju en hel fotbollsplan med yta att parkera på, varför bredvid min bil?"

Funderar på om jag inte fortsättningsvis ska börja parkera bredvid alla "nyare" bilar som står lite avsides. Nä, jag skämtar bara.
Jag tar den parkering som finns ledig, men nu förstår jag varför många klagar på höga drivmedelskostnader när man läger ned stor tid vid varje parkering på att hitta den "perfekta parkeringsrutan". :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]