Moderator: Moderatorer
Arnold skrev:Kan meddela att idag har jag fått tändningsdelarna från Skruvat. Tändkablarna är mjuka och ser precis ut som Biltemas men med 125:- till Biltemas fördel. Jag ska montera delarna så fort jag får tillfälle.Återkom gärna hur du upplever dess kvalité och funktion då jag funderar på att köpa nya tändkablar också men anser att 1500:- som Bilia tar är alldeles för mycket!
timebandit skrev:Ja det är alldeles för mycket med 1 500:-. Biltema tar 599:-, Skruvat 725:- och Mekonomen 1 186:- om jag minns rätt. Det är ju en viss skillnad. Jag återkommer om hur jag uppfattar funktionen, efter bytet. Jag hoppas på att få ner bensinförbrukningen, som håller på att göra mig galen.Arnold skrev:Kan meddela att idag har jag fått tändningsdelarna från Skruvat. Tändkablarna är mjuka och ser precis ut som Biltemas men med 125:- till Biltemas fördel. Jag ska montera delarna så fort jag får tillfälle.Återkom gärna hur du upplever dess kvalité och funktion då jag funderar på att köpa nya tändkablar också men anser att 1500:- som Bilia tar är alldeles för mycket!
Arnold skrev:Idag monterade jag, tändkablar, fördelarlock och rotor från Skruvat. Motorn purrar som en katt, på tomgång. Bilen går bra, den svarar bra på gasen. Så det känns som väl använda pengar. Nu återstår bara att kolla vad det gör på bensinförbrukningen, men det tar ju ett antal dagar att få en uppfattning om det. Det gamla var verkligen i behov att bytas ut.Det låter bra att allt "verkar" bra med delarna iaf även om dem inte är bovet i dramat =) För då beställer jag ikväll ;)
timebandit skrev:Motorn går verkligen jämt och fint, så det är jag jättenöjd med. Jag har inte provat med att byta LMM. Den är ju ganska dyr att byta sådär om man inte är tvungen. Vi får se vad vilken inverkan det jag hittils gjort har på bränsleförbrukningen. Lambdasonden kan också vara ett alternativ, den reagerar ju långsammare med åren. Hur stor inverkan hade bytet av LMM på bränsleförbrukningen för dig?Arnold skrev:Idag monterade jag, tändkablar, fördelarlock och rotor från Skruvat. Motorn purrar som en katt, på tomgång. Bilen går bra, den svarar bra på gasen. Så det känns som väl använda pengar. Nu återstår bara att kolla vad det gör på bensinförbrukningen, men det tar ju ett antal dagar att få en uppfattning om det. Det gamla var verkligen i behov att bytas ut.Det låter bra att allt "verkar" bra med delarna iaf även om dem inte är bovet i dramat =) För då beställer jag ikväll ;)
Har du provat att byta LMM? Nu när jag bytte min så har bränsleförbrukningen minskat... Hade andra problem men fick bränsleminskningen på köpet =)