Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

det är snik varianten kan man säga. sol har lackade stötfångare,cd och annan klädsel sen kan det skilja något mer men det minns jag ej. När min mammas mazda går i graven ska jag faktiskt rekomendera henne köpa en yaris då de bilarna har mycket få fel och är smidiga/lättkörda :D
http://www.engineflush.biz heter firman (egentligen är det Bilstein) som sköljer igenom motorn. Jag har gjort det och eftersom man får ett oljebyte "på köpet" så kostar det inte många hundralappar extra. Gav 2000kr inklusive 6,5 liter olja. Gjordes i Huddinge men finns över hela Sverige.
kanske inte snyggaste bilen men finns en del styling till dessa.Vi hottade upp en fabriksny svart yaris med komlettkjolpaket ,vinge,inredningsdetaljer mm. Det blev inte så dum men några raketer är det ju knappast. Då får ni slå till på en T-sport 8)
Ska skaffa en T-sport maskin och plocka ned i en hundkoja. :wink: Liten smidig maskin med bra yttermått, lätta att plocka med.. Dessutom moderna och trevliga. Bör bli en kalasgrej. Var på G med detta förra året men fick tyvärr glömma det hela då husförsäljningen blev krånglig. Men iden kvarstår för den ska förverkligas-
Hade en Corolla som jag köpte för 2000 kr som vinterbil :-O) , den bara gick år ut och år in, aldrig varmkörning bara fullgasdirekt från många minusgrade, alltid varva till rödgränsen på alla växlar, alltid fullgas, aldrig byte av olja, stift. filter elelr service på alla år den rullade. Till slut tog rosten bilen och den skrotades men motorn gick som den var ny när den skrotades.

Så fick man ju skrotningspremien tillbaka så bilkostnaden på all dessa år var i princip noll. :-)-) förmodligen min bästa bilaffär.
Jag är väldigt selektiv i hur jag behandlar alla mina bilar, min somamrbil kommer inte ut ur garaget om det inte är sol +20 grader och inget regn, den får ny svindyr Castrol RS Syntetic racingolja + filter varje år trots att den bara rullar 50 mil/år och den varmkörs noga innan jag gasar på.

Det som fasinerar mig är ju dock hur olika motorer är byggda, japaska motorer jag har haft som den i 1000kr-Corollan som bara skulle till skroten var 100% omöjlig att köra söder trots åratal av plågande och 30.000 mil.

Andra motorer som får omvårdnad och fin olja koxar igen lik förbannat och skär trots behandling med silkesvantar tex Sabb.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]