Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Problemet är ju hur det kan komma sej att det hakar sej bara ibland?
Men om du är nöjd med din felsökning så att säga nu (nångång måste man ta ett beslut om man är klar eller inte) och finner att oket är problemet så är det ju bara att reklamera det. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag vet inte om det kan vara så att det blir värre när det blir varmare alltså att man använt bromsarna lite.
För varje gång utan undantag då jag kört en sträcka på mer än en mil så har det blivit betydligt varmare på högersidan. Nu efter bytet så har jag gjort några resor och det har aldrig märkts någon skillnad.
Ja jag tycker också att felet är väldigt mystiskt men jag kan inte se någon annan möjlighet.
av *pettson*
Kasta in oket ihop med en redogörelse för hur felet beter sej och vad du gjort som löst problemet. Prata med varuhuschefen och se till att få pengarna tillbaka (chefen för att infon verkligen ska komma fram inom organisationen).
Användarvisningsbild
av Tomas88
Men att få pengar tillbaka kan man väl inte kräva om jag förstått konsumentköplagen rätt.
Men det jag funderar på är: "Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan."
Som det står på konsumentverkets hemsida att konsumentköplagen säger.
Jag har ca 7 mil enkel resa. Har jag rätt att få reseersättning?
av *pettson*
oket fungerar inte. Det ska dom ta tillbaka och eftersom du redan åtgärdat problemet får du pengarna tillbaka för det.
Vad gäller det du beskriver om utgifter och förluster gäller också, rese ersättning bör du få. Lagen gäller. Men som sagt prata med en chef, det är viktigt OAVSETT var man handlar o oavsett i vilken kedja. För information om problem måste fram, den stannar lätt bakom disken annars.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Skickade ett mail till Biltema:
Hej. Jag undrar vad ni betalar ut för ersättning för extra resor om det skulle vara fel på någon av era produkter som man köpt och därför måste åka extra för att få varan bytt.

MVH Tomas
Biltema skrev: Hej, när du reklamerar en vara hos oss så kan du ansöka om pengar för extra utgifter t.ex. bensin, denna blankett finns hos kundtjänst i varuhuset.

Med vänlig hälsning,
Ansöka... Ja jag får väl göra såhär.
av *pettson*
Det är ju alltid egentligen en ansökan. Det man vill veta oavsett vad det är för företag är ju att det är nåt relevant som kunden vill ha ersättning för. Det är ju så tyvärr att i mångt och mycket är det monteringsfel eller inkörningsfel. Och det har man inte rätt att reklamera för. :wink:
Men i ditt fall har du provat det mesta och därmed är det inga problems. :wink:
Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]

Service Peugeot 107 2007

Har nu fått iordning på äldsta ba[…]

Bil: V70, Classic -2000 Avtagbar dragkrok : &a[…]