Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

anp skrev:Vad gäller synligheten, vilket alternativ ger störst exponering och bäst beskrivning om bilens utrustning mm?
Men hallå, jag hänger inte med alls nu, förklara för mig:

Om någon nu skulle vilja stjäla din bil och ser din annons med övertäckta skyltar vad händer då?

Då skickar han väl bara ett mail eller ringer dig och frågar om ditt regnummer? Eller lämnar du inte ut regnummer via mail eller telefon?

Eller om han nu ska kunna ringa dig så måste du ju sätta ut telefonnummer och då vet han ju var du bor i alla fall och och kan stjäla din bil.

Eller lämnar du inte ut telefonnummer heller?

Detta är förvirrande, hur hemliga är ni?
Jag har nu läst igenom tråden.
Men min fråga kvarstår -
Varför täcker man över regskylten?
Jag menar, vill någon sno en bil så är det ju fritt fram närsomhelst/hursomhelst/varsomhelst när bilen står parkerad.

Jag tror knappast tjuvarna går in på Blocket, kollar upp lämplig bil, kollar vart ägaren finns för att sedan åka dit och sno bilen.
Om en tjuv vill sno en bil, åker han väl runt och kollar efter nån på stan. Knappast på Blocket.
Vare sig det gäller Bil annons eller andra prylar så ratar jag numera de som inte sätter ut mobil/tel nummer... jag har inte lust att kommunicera via mail fram & tillbaks & då kan de sälja bilen till någon annan.

Ett problem som man möts av beroende på vad man säljer är de snacksaliga idioter som inte har minsta avsikt att köpa produkten utan gör allt för att tillfredställa sitt neurotiska behov av att babbla....vilket är slöseri med alla andra människors tid.
Sedan har man ju de som erbjuder allt ifrån mattor, getter eller vad fan som helst istället för cash :roll: ... "bästa priset kompis !!!" :roll: (S)

Sedan behöver man ju inte ha en udda eller överdrivet värdefull bil för att inte vilja sätta ut regnummer... räcker med en finare stereo, slutsteg & sub för att det ska bli tacksamt för småkriminella fjollor att länsa bilen nästkommande natt.
Jag kan nånstans ha viss förståelse om någon säljare av tex en Lamborghini för 2 miljoner inte i onödan vill skylta med var bilen står parkerad.
Men om jag däremot ser en V70 för 30000 till salu och där regskylten är täckt, då undrar jag snarare om inte en sån säljare har nåt att dölja eller bara är en jävligt nojig snubbe...
hej
där träffade du nog huvudet på spiken, peter pan?
mycket av det som diskuterats i tråden är nog en storstadsmentalitet? (kanske inte torrt på fötterna som säljare) har själv sålt bilar ock alldrig dolt ett reg nr- däremot kastar jag på luren omgående då första frågan är lägsta priseeet.vilket är typiskt för impotfolk. är spekulanten seriös ställer vettiga frågor får man offra den tiden, vilket många ggr- leder yill affär.
isak
V70BiFuel03 skrev:Vare sig det gäller Bil annons eller andra prylar så ratar jag numera de som inte sätter ut mobil/tel nummer... jag har inte lust att kommunicera via mail fram & tillbaks & då kan de sälja bilen till någon annan.

Sedan behöver man ju inte ha en udda eller överdrivet värdefull bil för att inte vilja sätta ut regnummer... räcker med en finare stereo, slutsteg & sub för att det ska bli tacksamt för småkriminella fjollor att länsa bilen nästkommande natt.
Om du har satt ut telenummer är det ju strunt samma om man dolt reg-nummret, då vet man ju ändå var du bor och kan själa stereon.
V70BiFuel03 skrev:Vare sig det gäller Bil annons eller andra prylar så ratar jag numera de som inte sätter ut mobil/tel nummer... jag har inte lust att kommunicera via mail fram & tillbaks & då kan de sälja bilen till någon annan.
halmstaden skrev:Ett samtal till mobiloperatören och du har dolt ditt nummer på nätet.
Nu blev det väldigt jobbigt att få tag i den som vill sälja något.

Menar ni man ska ha hemligt tel-nummer, ingen mail osv ?????

Hur får man tag på säljaren då, göra upp eld och köra rökpost?

"This messge will self-destruct in 30 seconds "
verkar som dom som envisas med att dölja sin id kanske är dom skummaste?
dom verkar bara villa visa sina bilar för klubben för inb- beundran?
kommer i framtiden att välja bort drägliga bilar,så skadar de sig mest själva!!!
isak
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]