Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av sylta
webmaster skrev:Det är möjligt för mig att spärra annonser från specifika hemsidor så att de inte visas på hemsidan.

Faktum är att jag tidigare har spärrat just fordonsvärderingen, eftersom det från början var väldigt otydligt på deras sida att det kostade pengar (vilket de också fick anmärkning på från KO.)

Nuförtiden står det ju tydligt att det kostar 399:- på deras sida och vad jag förstår så var även KO nöjda med detta och då såg jag ingen anledning till att blockera reklamen längre. Jag tycker att vi ska försöka spärra annonser från uppenbart oseriösa företag, eller såna som t.ex. KO avråder från eller som ligger på R&R's svarta lista. Däremot är jag tveksam till huruvida det är vår uppgift på forumet att avgöra vilka företag som erbjuder prisvärda tjänster. Jag skulle ju inte spärra annonser från Hästen's med motiveringen att man kan köpa en billigare säng på Ikea...

Så frågan är framför allt om fordonsvärderingen har oseriös marknadsföring, inte huruvida 399:- är ett rimligt pris på tjänsten eller inte. (Om t.ex. bilpriser.se började ta 399:- för sin tjänst, skulle fordonsvärderingen plötsligt uppfattas som seriöst då?)

Oavsett vilket är det ju jättebra med en sån här tråd där ni tipsar varandra om att man kan få motsvarande tjänst gratis (eller rättare sagt mot att man tittar på lite reklam på bilprisers hemsida).

Hursomhelst, fortsätt ge era kommentarer i tråden! Har försökt förklara hur jag tänker, men kommer naturligtvis att ta intryck från vad ni medlemmar tycker!

EDIT: Spärrar fordonsvärderingen tills vidare i alla fall, tills vi är överens om denna fråga :)
(Bör försvinna inom några timmar)

Tack skönt och slippa se reklamen här. :D Jag klicka på en länk på någon annan sida i höstas. Då stod det inte att det kosta 399:-
Men att lämna namn och adress är ju dj**ligt dumt :oops:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag håller med om att det var bra av webbmaster att plocka bort reklamen såpass snabbt som han gjorde, det ska han ha cred för. :-)-)
av sylta
Fan var inne på Expressens hemsida nu. Det första som man ser är fordonsvärderingens banner.
Men nu står det tydligt att det kostar och att faktura skickas senare.Det begränsar nog kundkretsen en del :lol:
av CoqRouge
Visst är det beklagligt att det döljs att det kostar, men man kan nog ha som regel att sidor där man lämnar ut namn & adress leder till någon sorts betalning i något skede. Är inte intressant för företag att registrera folks adresser om man inte har det i ekonomisk syfte.
av Akvaristen
ha-ha, trodde jag var ensam att gå på det där företagets bluffvärderingar. 400 pix fattigare blev jag i alla fall och inte var det någon bra värdering heller. Jag vet inte om de ansträngt sig överhuvudtaget. De låg ca 50% över marknadsvärdet. Litet taffligt kompendium med värdebevis, köpkontrakt etc fick jag också.
av Lövet
Frågan är vad Fordonsvärderingen använder för utgångsmaterial till sin värdering?

KVD (Bilpriser.se) har trots allt 18000 egna försäljningar årligen att luta sig mot. Var kommer Fordonsvärderingens siffror från? Gröna Listan? Blocket? Kaffesump?
av CoqRouge
Många upplever det som svårt att själv sätta ett bra pris på sin bil, vilket det även kan vara i dagens osäkra tider. Man är rädd för att sälja för billigt eller ha ett för högt pris och lägga ner tid i onödan. Många sover bättre när de låter en "expert" värdera sin bil och det rätta priset. Dessutom är det häftigt att vifta med ett intyg där det står att bilen är värd x antal kronor.

Sen krävs det förstås en likatänkande köpare om man verkligen ska ha någon nytta av intyget.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?