Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
~Kalle~ skrev:Jag säger såhär. Aldrig mer halogen i extraljusen! Xenon är överlägset :wink: Om inte extraljusen tänder är det fel någonstans. Vad kör ni för kit?
Kommer inte ihåg vad det är för märke nu men jag har svurit åtskilliga gånger under gångna vinter, när man väl fått alla tre att lysa så har man fått möte istället och så var det samma visa igen. Som värst tog det nästan 3 mil innan jag fick alla tre att lysa samtidigt, däremot så behagade de jäklarna med att håna mig genom att ändra vilket/vilka två som tändes för varje försök. :D
Köpa nya xenonkonverteringar av Kinaklass drar jag mig därför starkt från att göra, har ingen lust att kasta mer pengar i sjön så att säga. Jag resonerar som så att jag hellre tar halogen som tänder när de ska och lyser lite sämre än xenon som inte tänder när de ska fast som efter ett tag och x antal blippande med spaken har bättre lyse.
Användarvisningsbild
av Bosa
I youtube-länken har man lite av fenomenet med mina konverteringar, när alla 3 väl behagar tända gör de så i olika takt. Det vore ju iofs inga problem bara alla tänder varje gång man slår på helljuset. :)
Bosa skrev:I youtube-länken har man lite av fenomenet med mina konverteringar, när alla 3 väl behagar tända gör de så i olika takt. Det vore ju iofs inga problem bara alla tänder varje gång man slår på helljuset. :)
jag kör ochså med tre xenon ljus i extraljusen och för mig tänder sig alla samtidigt jämt vad har du för relä kör du med två relän eller ett dubbel relä??

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]