Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej Andy1983.

Fin bild, men som sagt tidigare. Tyvärr är det lite svårt att utvärdera när det inte finns någon före/efterbild tycker jag...

/Turbo+
Hehe, det enda min diskution handlar om är att du får minst lika bra ljus i Biltemas lampor som i Osrams och det får du verkligen enligt bilden också. Om du tittar på Osram bilden så ser du helljusdelen av lampan, om du tittar på Biltema så ser man nästan inte helljusdelen alls vilket innebär en kraftigare ljuskägla och alltså mer ljus och framför allt mycket mer spritt ljus, på båda bilderna är det halvljus med 55w. Det kan jag faktiskt säga nu när jag har något att jämnföra med. Osram lyser mer som två punkter på vägen än Biltema, Biltema liknar faktiskt mer xenon än Osram på det sättet att det har den här härliga bredden och ett väldigt vitt sken. Men jag vet, att när jag kommer hem från mitt jobb idag så kommer någon/några säga hur fel jag har så det är bättre att jag gör så här. Detta är vad JAG tycker, Ni tycker säkert något helt annat och jag kanske fick Osrams sämsta Cool Blue lampor som gjorts vad vet jag. Hoppas Ni får en trevlig dag allihop, jag ska försöka trotts att jag måste jobba :-(O)
Hej hallå igen.

Andy1983, hoppas du inte tog illa upp. Det var inte alls så jag menade..
JAg misstänker att du och jag är ute efter lite olika saker, du tänker på att Biltemas Blåa är minst lika bra som Osrams Cool Blue, och du är lite smått intresserad av ljusbilden också gissar jag?
Ärligt talat.. jag bryr mig inte det minsta :) Bor i Sthlm och skulle lika gärna kunna åka runt med positionsljus hela dagarna.. Så vad jag var ute efter var att för kalasvitt sken ur halvljusen (då man fakiskt måste ha dom på för att åka lagligt).

Har fått mina Osram Cool Blue igår, monterade dom idag och tog en hel del bilder.
Men! Säg mig en sak. Osram Cool Blue är ju halogen lampor, behöver man ha dom på ett tag innan dom når "full effekt"?
För jag bytte och skillnaden mellan mina orginal lampor och Cool Blue var i princip obefintlig..
Kanske beror det på reflektorn?

Som sagt tidigare, slänger gärna upp bilder på hur det blev, men känns som det inte ens behövs nu. För det är ingen som helst skillnad vad man kan se på fotona...

/Turbo+
Hej hej hallå. Är inte sur på dig, forum är till för att naggas lite :D ! Tror du måste ha dom på lite ja, för inuti mina Mega Blue iaf finns en lite gasbehållare, misstänker att det är samma i Cool Blue men kollade tyvärr inte. I denna lilla behållare finns en gas liknande xenon, och den ska tydligen hettas upp innan du får full styrka. Denna gas ska tydligen göra ljuset vitt har jag fått förklarat för mig av en sakkunnig. Ha det gott nu mina vänner, nu ska jag på fest.

Gott slut, GOTT NYTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D :lol: :D :lol: :D :lol:

Och imorgon, efter en hård natt: 8)
Har kört runt en hel dag med dom och ja. Dom är helt klart vitare än vanliga glödisar. MEN, att kalla modellen Cool Blue och ta flera 100 i betalt för dom är totalt överdrivet.. Jag kommer att fota och lägga upp, men har även beställt Xenonkungens EVO lampor och kommer prova dom också.
Det kommer bilder på det med.
Blir jag inte nöjd då, då blir det xenon för hela slanten.

/Turbo+
Tjenatjena. Såg en 945 idag med xenon, riktigt snyggt faktiskt med dom stora rektangulära strålkastarna. Tror han hade 8000k så det var tyvärr inget superljus men det såg snyggt ut. Jag tycker som du, Cool Blue och Mega Blue och allt vad det nu heter är klart överskattat. Polaren har xenon halvljus och evo helljus och han är supernöjd med evo. Men dom går inte att ha i halv då dom är på 100w, han testade och han mötte inte en bil som inte gav honom allt ljus dom hade tillbaka. Korkat att testa men vad gör man inte för att veta :D

Ha det fint

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?