Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Jag skrev ju vad jag trodde, playstation med rumblepack eller konbana.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
När jag gick på min kära skogsbruksskola, så ingick det att natten innan varje avslutning, hitta på något djävulskap.
Ett år tjuvkopplades rektorns bil, kördes ner till områdets vägbom och fick rutorna nervevade. Bommen kapades, stacks igenom rutorna och svetsades ihop igen.
Gissa om rektorn INTE var glad?!

En annan vända var en av våra el-lärare rätt inpopulär och någon tackade för lektionerna genom att koppla om ALL el till hans bil... när han skulle åka iväg så tutade det när han satte på blinkersen, alla lampor var felkopplade och någon hade hällt karamellfärg i spolarvätskan....
Användarvisningsbild
av Brainy
Irrblosset skrev:När jag gick på min kära skogsbruksskola, så ingick det att natten innan varje avslutning, hitta på något djävulskap.
Ett år tjuvkopplades rektorns bil, kördes ner till områdets vägbom och fick rutorna nervevade. Bommen kapades, stacks igenom rutorna och svetsades ihop igen.

En annan vända var en av våra el-lärare rätt inpopulär och någon tackade för lektionerna genom att koppla om ALL el till hans bil... när han skulle åka iväg så tutade det när han satte på blinkersen, alla lampor var felkopplade och någon hade hällt karamellfärg i spolarvätskan....
hmm det där första lät bekant, vart gick du?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:När jag gick på min kära skogsbruksskola, så ingick det att natten innan varje avslutning, hitta på något djävulskap.

hmm det där första lät bekant, vart gick du?

Vågar jag berätta det?!
Du kanske är en av mina gamla mobbar-svin från den tiden? Du vet, det var inte lätt att vara nästan ensam tjej på en sån skola... :(

mvh
Anders
av Danno
Ett ganska sjukt/dumt minne var när vi skulle hjälpa en polare flytta från Billdal till Västra Frölunda.
Hade till förfogande ett stycke Mazda 323GTR och ett stycke SAAB 900 av gamla modellen.
SAABen sväljer ju en del tänkte vi och började packa.

Vart fullt i den och enda utrymmet som fanns kvar var lagom med plats för att köra.
Mazdan vart likaså knallpackad med grejor.
Vi SKA inte åka två svängar var måttot!! :lol:

Allt var i bilarna med plats för 2 i Mazdan och 1 i SAAB fan.......
Grabbar!! hördes från övervåningen....det är grejor kvar!

NEJ!! ett databord och en sån där utvecklingsbar tvättställning och lite småkraffs kvar i sovrummet......och ingen plats.

hmmm.....upp med bordet på taket, ställde ställningen mellan benen på bordet. Fram med silvertejpen och tejpade fast bordet alltså runt innertaket och runt utsidan av taket och bordet och PANG igen med dörrarna.
Hyresvärden: Det där ser inte jag och gick in och ruskade på huvet....=)

Sen bar det av igenom hela Götet klockan 12 på natten......lär ju inte sett ut som Familjen Taikon på semester.... :P
Tur att inte Sheriffen var i närheten.

Sen har man väl gjort massa sjuka saker i bilen....mötte By-snuten i 250 blås och klarade mig och div andra toksaker....men det är inget jag är stolt över.....tjing da!
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Danno skrev:Ett ganska sjukt/dumt minne var när vi skulle hjälpa en polare flytta från Billdal till Västra Frölunda.
Hade till förfogande ett stycke Mazda 323GTR och ett stycke SAAB 900 av gamla modellen.
SAABen sväljer ju en del tänkte vi och började packa.

Vart fullt i den och enda utrymmet som fanns kvar var lagom med plats för att köra.
Mazdan vart likaså knallpackad med grejor.
Vi SKA inte åka två svängar var måttot!! :lol:

Allt var i bilarna med plats för 2 i Mazdan och 1 i SAAB fan.......
Grabbar!! hördes från övervåningen....det är grejor kvar!

NEJ!! ett databord och en sån där utvecklingsbar tvättställning och lite småkraffs kvar i sovrummet......och ingen plats.

hmmm.....upp med bordet på taket, ställde ställningen mellan benen på bordet. Fram med silvertejpen och tejpade fast bordet alltså runt innertaket och runt utsidan av taket och bordet och PANG igen med dörrarna.
Hyresvärden: Det där ser inte jag och gick in och ruskade på huvet....=)

Sen bar det av igenom hela Götet klockan 12 på natten......lär ju inte sett ut som Familjen Taikon på semester.... :P
Tur att inte Sheriffen var i närheten.

Sen har man väl gjort massa sjuka saker i bilen....mötte By-snuten i 250 blås och klarade mig och div andra toksaker....men det är inget jag är stolt över.....tjing da!

Ha ha ha, underbart!!!

Nä, saker man inte är stolt över har man väl gjort en och annan...men det var roligt att vara ung, fri, busig och barnsligt oansvarig. Ibland iallafall... :D
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Vi var på väg ett helt gäng i två fula minibussar...långtråkigt.
Någon kläckte den eminenta idén att jävlas med andra bilister. (Vi var 18-20 år)
Fram med ett block och ner med diverse knäppa texter, som vi sedan höll upp i bak och sidorutorna...
Det stod bland annat: "Ska vi raca"?
"Vänster framhjul löst"
och det elaka: "Jag har k*****t din fru".

En gubbe blev oxtokig och hytte med näven åt oss...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
När jag gick på gymnasiet (fordonsteknisk linje) i början av 80-talet fick jag förtroendet :shock: att få meka med studierektorns bil (DAF 55).
Nåväl, jag skulle först byta drivremmar på den för att den ena hade gått av. Sedan skulle toppen och kylaren rivas för att renoveras. När det var klart och jag hade fyllt på glykol och vatten var det dags att se om allt fungerade som det skulle. Bilen stod fortfarande kvar med fronten i luften och framhjulen avplockade när jag startade motorn. Direkt när motorn hade hoppat igång lyste laddningslampan med ett ilsket sken. För att få den att slockna trampade jag till på gaspedalen vilket fick till följd att baken på bilen nästan lättade från betonggolvet och det skrek till från bakdäcken. :shock: Vad jag inte märkte när jag startade var att växeln låg i (går att starta ändå) och handbromsen inte var åtdragen. :oops: Tur att jag inte trampade hårdare på gaspedalen, för då hade bilen hoppat ner från pallbockarna.

Den bilen fick förresten vara med om en hel del mindre lustiga grejer. Något år innan jag började gymnasiet var det en kille som råkade vända samtliga hjulmuttrar på bakhjulen fel. Det fick till följd att båda hjulen ramlade av :shock: efter ungefär 50 meter.

/Håkan
Användarvisningsbild
av Irrblosset
GT-mannen skrev:När jag gick på gymnasiet (fordonsteknisk linje) i början av 80-talet fick jag förtroendet :shock: att få meka med studierektorns bil (DAF 55).
Nåväl, jag skulle först byta drivremmar på den för att den ena hade gått av. Sedan skulle toppen och kylaren rivas för att renoveras. När det var klart och jag hade fyllt på glykol och vatten var det dags att se om allt fungerade som det skulle. Bilen stod fortfarande kvar med fronten i luften och framhjulen avplockade när jag startade motorn. Direkt när motorn hade hoppat igång lyste laddningslampan med ett ilsket sken. För att få den att slockna trampade jag till på gaspedalen vilket fick till följd att baken på bilen nästan lättade från betonggolvet och det skrek till från bakdäcken. :shock: Vad jag inte märkte när jag startade var att växeln låg i (går att starta ändå) och handbromsen inte var åtdragen. :oops: Tur att jag inte trampade hårdare på gaspedalen, för då hade bilen hoppat ner från pallbockarna.

Den bilen fick förresten vara med om en hel del mindre lustiga grejer. Något år innan jag började gymnasiet var det en kille som råkade vända samtliga hjulmuttrar på bakhjulen fel. Det fick till följd att båda hjulen ramlade av :shock: efter ungefär 50 meter.

/Håkan

Ha ha ha!
Fast han får fan skylla sig själv (rektorn alltså) när han låter valparna fixa med bilen utan översyn... det är liksom bara att BE om att få problem... :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag kom att tänka på när jag hade 10-års kalas (ett tag sedan alltså) :) . Efter ett tag bestämdes att alla barn (ca 15 st) skulle ner till stranden och bada ca 4 km hemifrån. Då skjutsade min morsa alla oss i bilen. Bilen var en Volvo 240 (ingen kombi), Det blev alltså jäkligt trångt, två stycken i bagageluckan. På vägen mötte vi en annan bil och min mor skreck "ducka" :lol: Jo lycka till.
Det kalaset var i alla fall ihågkommet länge.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]