- tis 30 okt 2007, 17:40
Min käre mor har haft sin V40 från 00 i 7 år nu och där har aldrig varit något fel på den som hon inte själv har orsakat.
Min käre far har haft sin S60 04 också sen den var ny och aldrig haft några problem med den. Att den skulle dricka mycket soppa är rent skitsnack, den dricker mycket mindre än min 745a gör. Den är otroligt mjuk och komfortabel att köra och fräsh och välgjord invänligt.
Sen min XC också en 04a aldrig haft problem med den heller. Skönare och tystare bil får man nog leta efter att åka. Inte ens de dyraste mercorna har den komforten. Dessutom drar min bil i medelförbrukning ca 9.4 liter per 100 km. Det räknat på en 2.5 liters turbofemma på en fyrhjulsdriven bil som väger 1.7 ton är det banne mig inte mycket. Sen har jag säkert inte den lättaste gasfoten heller.
Volvo har inte blivit sämre sen ford köpte upp det så säg inte det, ford har räddat många bilmärken, både volvo och jaguar samt aston martin. Utan ford hade samtliga gått i graven för länge sen.
Sen förstår jag inte riktigt vad ni ser för fel i ford för den delen. Är inte ford fantast med det är absolut inget fel på t.ex. den nya mondeon eller focusen.
Nog för att man kan ha en åsikt men man får ändå basera den lite på fakta.
flink skrev:Snacka om skitsnack. Vet inte vad ni har för erfarenheter av nya volvobilar men ni har sannerligen inte en korrekt bild.*pettson* skrev:Kan inte annat än att hålla med dig!Brainded skrev: Bestäm dig för att ha bilen i minst 15år då, då blir inte årskostnaden för inköpet allt för överdriven och ptja om 15år behöver inte bilen vara i något superskick för att säljas :)det är ett tankesätt som inte håller.. jag köper inte ens att dom kommer att bli 15 år gamla.. allt strul med programvaror och underdimensionerade kontaktytor som strular redan från första veckan konstant genom livet. Nope.. nästa bil blir inte en volvo. Iallfall inte förräns ford är avhyvlad från dess rygg.. För fordarna blir inte heller 15 år..
Det är anledningen till att jag har svårt att tänka mig en bil utan skinnklädsel ;)
Ang. det här som skrevs med bankväxlar, sådana kan vara förfalskade /sakna täckning så helt säkert är det inte. Det kräver att banken är öppen så du kan ringa dit och få verifierat.
En affär i den storleksordningen skulle jag göra upp på kundens bank.
mvh
Anders
Hoppas du blir nöjd hur historien än slutar!
mvh
Anders
Dagens Volvo är så dåligt byggda så det finns inte! Jag kan inte fatta att det är lagligt att sälja bilar med den kvallitén till det priset. I och för sig har ju fransmän, italienare och amerikanare också gjort det i alla tider... men dom har ju sällan velat slåss med premiumsegmentet som Volvo vill göra. Amerikaner har ju sitt eget premiumsegment med en förväntad hållbarhet på drygt 15.000 mil. Volvo sattsar ju mest på den amerikanska marknaden, så det är väl vad vi har att vänta oss.
Mitt råd är att sälja skeppet innan det sjunker helt. Som du säger har den ju en vändradie som en atlantångare och gungar fram som en trålare på hög sjö, dricker soppa som en oljetanker och är förvånansvärt bekväm som en träeka med skinnsoffa :)
Min käre mor har haft sin V40 från 00 i 7 år nu och där har aldrig varit något fel på den som hon inte själv har orsakat.
Min käre far har haft sin S60 04 också sen den var ny och aldrig haft några problem med den. Att den skulle dricka mycket soppa är rent skitsnack, den dricker mycket mindre än min 745a gör. Den är otroligt mjuk och komfortabel att köra och fräsh och välgjord invänligt.
Sen min XC också en 04a aldrig haft problem med den heller. Skönare och tystare bil får man nog leta efter att åka. Inte ens de dyraste mercorna har den komforten. Dessutom drar min bil i medelförbrukning ca 9.4 liter per 100 km. Det räknat på en 2.5 liters turbofemma på en fyrhjulsdriven bil som väger 1.7 ton är det banne mig inte mycket. Sen har jag säkert inte den lättaste gasfoten heller.
Volvo har inte blivit sämre sen ford köpte upp det så säg inte det, ford har räddat många bilmärken, både volvo och jaguar samt aston martin. Utan ford hade samtliga gått i graven för länge sen.
Sen förstår jag inte riktigt vad ni ser för fel i ford för den delen. Är inte ford fantast med det är absolut inget fel på t.ex. den nya mondeon eller focusen.
Nog för att man kan ha en åsikt men man får ändå basera den lite på fakta.
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85