Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Stenövägen29
Om vi skall svara på frågan: Ja, du riskerar att någon tjänsteman tycker att du är en person som visar så dpligt omdöme i trafiken att de drar in ditt körkort en månad eller två tack vara upprepade förseelser. Man "nollas" inte vid en indragning, utan snarare ligger det dig i fatet. "Vi drog in ditt körkort, du kör fortfarande för fort" är retoriken.

Men, de har mycket att göra, och om det enda som finns på dig de senaste två åren är den häftiga överträdelsen i våras samt den senaste, så tror jag inte att de sniffar upp dig och drar kortet igen.
av Ander_s
Två veckor har gått, inte ett knyst från Lst..
Användarvisningsbild
av polcirkeln
uno83 skrev:Är väl inte större risk att bli av med kortet bara för att man har prövotid?
Jo, vill minnas att gränsen för att det går till åklagare är lägre om man "nyss" har varit av med körkortet. T ex 30 km/h överträdelse är gräns på 26 km/h.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Stenövägen29 skrev: Men, de har mycket att göra, och om det enda som finns på dig de senaste två åren är den häftiga överträdelsen i våras samt den senaste, så tror jag inte att de sniffar upp dig och drar kortet igen.
Hade två indragningar :oops: på listan och en stopp-plikt och klarade mig undan indragning vid överträdelse 13 km/h 70 väg. Så nog är chanserna hyggliga att du klarar dig undan. Men samtidigt har de ju blivit hårdare på senare tid, så man kan aldrig vara säker (om man kör för fort).

PS
Indragningarna berodde f ö på rejäla överträdelser på 90-väg (raka vägar i norrland med låg trafikbelastning - första gången passerade ingen bil under hela tiden ärendet processades). Kan undra om polisen inte hade annat nyttigt för sig, men regler är ju regler.
DS

Inlämnad till Ditec imorse, ska va där t[…]

..kuddarna hjälpramen.. Du har väl […]

Tänk om de kunde gjort skärmen stör[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Spelar väldigt liten roll vilket märke d[…]