Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mugge
Precis som många andra här har jag både bra och dåliga erfarenheter av Biltema. Särskilt bra på verktygssidan tycker jag är det stora utbudet och att det går att göra riktigt bra köp. Reservdelar och tillbehör till bil känns för mej i många fall som ganska osäkra köp så jag har avstått från Biltema när det gäller sånt som kan äventyra säkerheten.

En del av lågprisprylarna andas dock väldigt mycket "made in china by semi-slaves"...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Volvo_Islander hade blocknycklar från Biltema, jag skulle vilja ha dem med led och vändbar spärrfunktion i, någon som vet något om kvaliteten på dem. De är inte gratis precis.
(fast betydligt billigare än Bahco-Sandvik)

Bild
Senast redigerad av 1 Mattias_F, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av uno83
Biltemas verktyg med 10 års garanti brukar hålla helt ok kvalitet.
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Verktyg med 10års garanti det köper vi och lite annat "småplock" men inga delar osv. till bilarna. Då kör vi på original...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Ja, det kan vara bra att tänka på vad man köper...
Tänk vad lite eftermarknadsprylar kan göra.....
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Hasse63 skrev:(S) den som gjort detta behöver (H)
Ja exakt :!: varför lägga ner så mycket pengar på en sådan gammal harv :lol:

men åter till ämnet :wink: Biltemas tandborstar tycker jag håller dålig kvalitet :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Köpte luftfilter som höll ungefär 6 månader, sen hade gummikanten släppt, kanske tidigare, men upptäckte det av en ren slump. Annars har det väl varit OK-kvallitet på det mesta man köpt där.
Men det har aldrig varit problem med reklamationer hos Biltema, dom få gånger man har behövt göra det, andra verkar också hålla med mig på den punkten vilket är bra.
Varför bråka med en kund när det ändå handlar om struntsummor i sammanhanget!?

Det jag märkt på Biltemas verktyg är att dom har en tendens att chippa färg/crome och börja rosta. Därför har jag undvikit deras verktyg. Men då är det iofs ett tag sen dom verktygen var inköpta.
av martinu
Jag har köpt alltifrån vektygsattser (10års garanti), filter, torkarblad, vita lyktor, lampor. Och jag är facktis mycket nöjd med sakerna jag har köpt till min 745a
Användarvisningsbild
av Janne3
Jag är också rätt nöjd med Biltmama men för guds skull andväd in skitkabelsko tängerna köp en riktig ett råd från mig som Elektriker,ni får aldrig rätta presstrycket som är de viktigaste ,med en skit tång och de ser förjävligt ut också
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]