Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Barkbiten
Ja, begära in offert är nog det bästa. Se bara på de familjer som tecknat dyra lån, bensinkort, etc..och sen inser de plötsligt att om de alla går in gemensamt istället för hela gatan var för sig, så kan de pressa leverantören.

Det är en trend just nu och bankerna är livrädda. Svenssons har insett sitt värde :)

I princip borde det väl fungera att gå ihop hela byn när det är dags..några lär väl vilja ha bil samtidigt?

Annars offert som sagt...bäst rabatt får bilen.

Men själv är jag dock alltid lite försiktigt när det gäller pruta och rabatter..särskilt i vissa branscher där det försekommer mycket skojare och där det är svårt att ha total koll själv.

Jag tror att om du får en grym rabatt så finns det förmodligen en anledning bakom. Den kan vara obeskedlig, men även obehaglig :) Kanske någon liten detalj som du inte märker direkt men senare.

Det finns många sätt att bli lurade på :)
Användarvisningsbild
av Phyxius
Själv så fick jag ungefär 17% nu när jag beställde min nya bil... men så är jag Volvoanställd också.
av GrandDanoise
Phyxius skrev:Själv så fick jag ungefär 17% nu när jag beställde min nya bil... men så är jag Volvoanställd också.
Klart du ska ha en fet rabatt, hur skulle det se ut om du kom till jobbet i en Saab som du fått bättre rabatt på? :lol:

/D
Användarvisningsbild
av Phyxius
GrandDanoise skrev:
Phyxius skrev:Själv så fick jag ungefär 17% nu när jag beställde min nya bil... men så är jag Volvoanställd också.
Klart du ska ha en fet rabatt, hur skulle det se ut om du kom till jobbet i en Saab som du fått bättre rabatt på? :lol:

/D
Hehe... precis! Normalt så har vi ca 11-12% på grundpriset men det är väldigt ofta olika kampanjer typ gratis vinterdäck, ta Summum betala för Momentum eller liknande erbjudanden. Det gäller att passa på då :)
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]