Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Kl 14:15 var PostNord här med paketet. 15:05 var det monterat och klart. Så ska det ju bara fungera, tyvärr är det sällan så. Men undantag finns!! En eloge till www.prinova.se och denna gång även till PostNord........ Fast det sitter låångt inne
IMG_20240918_150126.jpg
IMG_20240918_150126.jpg (2.34 MiB) Visad 6078 gånger
av rasmus85
Visst är det tråkigt att vi bor i ett land där det inte finns några vettiga återförsäljare av bildelar.. Visst någon kommer nämna Mekonomen nu, men seriöst kolla deras priser. Varje gång jag jämför dom med t.ex. autodoc eller trodo så är det ca 3-5 ggr dyrare! Jag kan tänka mig att betala 20% mer för tillgängligheten, men inte 500%. Mekonomen är riktiga skojjare.
Användarvisningsbild
av lennarte
När det gäller "bruksdelar" (olja, filter, bromsar, framvagn, batteri) köper jag Biltemas grejer, gjort så sedan dom flyttade hit (Halmstad). Dock är det lite problem ibland. Har t.ex oljefilter och bränslefilter till äldsta dottern liggande till nästa service i vår. Köpte från www.trodo.se dom är riktigt bra. Hjälpte mig med framvagn delar till barnbarnets Renault Scenic när det inte räckte med reg.numret. Bromsok (elektrisk handbroms) och skivor bak var det www.skruvat.se som kunde "skaka fram" på några dagar när det blev kris med tiden med guddotterns XC60 AWD...... Så alla har sina fördelar. Kl Racing och Folkraceshopen t.ex hjälpte mig med "udda delar" till min B234F motor när jag bytte toppackning på den förra våren...... Så alla är inte bra på allt, men alla är bra på något 😁😁
Användarvisningsbild
av Lucif3r
lennarte skrev:Så alla är inte bra på allt
Tyvärr..... Och det blir man ju lidandes utav i form av 13 olika frakter :-( Frakter från svenska bolag är ofta ohyggligt dyra också... Fattar inte hur det kan kosta mindre att skicka saker från typ tyskland hela vägen till min dörr, än från ett inrikes bolag typ 20mil bort... Och inte går det fortare heller....
Alltid kul när man behöver en special-/udda del som inte kostar mycket, och sen får man pröjsa mer i frakt än vad delen kostade..... :bored:
Skumpump till punktering

Man köper ny behållare och slang, den t[…]

Din svärfar väljer alltså hellre[…]

Hej, kan bekräfta från Volvo car verkst[…]

När servades bilen sist? Det brukar de byta p[…]