- lör 26 jan 2019, 20:32
#1295004
Men ja visst måste reglerad hastighet stämma med hur vägen uppfattas om det ska bli bra. Det behöver vara systematiskt och konsekvent.
Lucif3r skrev: ↑lör 26 jan 2019, 20:27 Lägre hastighetsbegränsningar utan direkt synlig anledning brukar ge upphov till "idiotomkörningar" för någon tycker personen framför kör för sakta, vilket givetvis utger en stor olycksrisk.I just Tyskland har de ju redan stora delar av autobahn med max 130 och visuellt ser det likadant ut som när det fri fart så det är förmodligen ett måttligt problem. Dessutom kan du ju faktiskt bli plockad av polisen i Tyskland till skillnad från här hemma..
Men ja visst måste reglerad hastighet stämma med hur vägen uppfattas om det ska bli bra. Det behöver vara systematiskt och konsekvent.
Nu: V70N 2.5T -04 ~33000 mil Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88

