- mån 31 jul 2023, 10:23
Alla dessa optimister som inte har insett hur många hinder som man måste ta sig förbi innan man kan ha en certifierad farkost. Jag har inte sett någon visa på hur man ska kunna nödlanda en vtol-farkost vid elbortfall utan att skapa en krater. Ärligt talat tror jag det är ett krav för att få en certifiering. Och vad kommer det att krävas för certifikat för att flyga en sådan, det känns som de faller mellan stolarna; varken "fixed wing" eller helikopter.. Vad kommer att krävas i form av underhåll, ska bilmekarna uppgraderas till flygtekniker eller är det tänkt att man utnyttjar befintliga flygverkstäder?
Start och landa på landsvägar lite varsomhelst är knappast möjligt eller lagligt så det krävs ny infrastruktur typ "city airports" som dessutom tillåter att flygfordonen enkelt kan ta sig till och från vägnätet.
Så i slutänden blir det kanske som med fusionskraften som alltid är 30 år bort..

Start och landa på landsvägar lite varsomhelst är knappast möjligt eller lagligt så det krävs ny infrastruktur typ "city airports" som dessutom tillåter att flygfordonen enkelt kan ta sig till och från vägnätet.
Så i slutänden blir det kanske som med fusionskraften som alltid är 30 år bort..

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65750 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen
Snart servicedags!

Snart servicedags!